State Street prowadzi doradztwo w inwestycjach: bada rynki i możliwości inwestycyjne. Zajmuje się również bezpieczeństwem operacji, wymianą walut oraz wieloma innymi usługami kierowanymi do klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych. W Polsce State Street zatrudnia ponad 2,5 tys. osób w Krakowie.
- Osoby zatrudnione w nowym biurze będą wykonywać takie same zadania, co pracownicy z pozostałych biur State Street na świecie np. Bostonie, Londynie, Krakowie czy Hong Kongu, a to stwarza ogromne możliwości rozwoju dla naszych pracowników – twierdzi dyrektor zarządzający State Street Bank Polska Scott Newman. Firma planuje utworzenie miejsc pracy zarówno dla doświadczonych profesjonalistów z dziedziny finansów jak i absolwentów trójmiejskich uczelni. Według prezydenta Gdańska, Pawła Adamowicza, inwestycja będzie okazją do poszerzenia oferty zatrudnienia na trójmiejskim rynku pracy. - Potencjał tej inwestycji to dowód, że nasz rynek pracy posiada kapitał ludzki o wysokich kwalifikacjach i jest w stanie zapewnić kadry dla najbardziej wymagających projektów – komentuje Adamowicz.
Spośród kilku parków biznesowych dostępnych w mieście, State Street wybrał na lokalizację siedziby powstający w Gdańsku, wielofunkcyjny kompleks Alchemia, którego deweloperem jest firma Torus. Tak duża liczba pracowników oznacza również rekordową na trójmiejskim rynku powierzchnię najmu - ponad 14 tys. metrów kwadratowych.
Trójmiasto należy do najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla inwestycji w nowoczesne usługi biznesowe. O jego wyborze decyduje przede wszystkim duża liczba absolwentów uczelni wyższych znających języki obce, wybór wysokiej klasy powierzchni biurowych oraz wysoka jakość życia w Trójmieście.
Według reprezentującej branżę nowoczesnych usług organizacji ABSL, w centrach usług z kapitałem zagranicznym w Polsce pracuje już 150 tys. specjalistów. Oznacza to, że w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy inwestorzy stworzyli kolejne 22 tys. wysokiej jakości miejsc pracy. Od początku 2014 roku w kraju powstało aż 60 nowych centrów. - Globalne marki doceniają specjalizację Polski i dlatego chętnie wybierają nasz kraj jako lokalizację dla swoich inwestycji. Ponadto decydują się na rozwinięcie istniejących już centrów – tłumaczy dyrektor Europejskiej Sieci Centrów BPO Capgemini, Marek Grodziński.