Zakupy w internecie Analizy Rzeczpospolitej

Polacy wydają ostrożnie, ale wraca optymizm

Konsumpcja mocno spowolniła, ale widać już oznaki poprawy. Czekają na to również sklepy internetowe, choć i tak radzą sobie całkiem nieźle.

Analizy Rzeczpospolitej

Klienci chcą sami odbierać paczki, maszyny szybko podbijają rynek

Chińskie platformy zakupowe mocną konkurencją

Skala eksportu chińskich sprzedawców za pośrednictwem serwisów internetowych jest ponad cztery razy większa, niż pokazują to statystyki rządowe – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej

Dojrzałość rynku handlu internetowego nie uwalnia go jeszcze od długów

Po okresie pandemii, która stała się bodźcem wzrostów popularności zakupów online, obecnie przyszedł czas na stabilizację oraz konsolidację tego rynku. Wzrost sprzedaży internetowej nie jest tak wykładniczy, jak w latach pandemicznych, ale e-commerce nadal notuje wzrosty.

Konkurencja na rynku jest bardzo mocna

Tylko w tym roku powstało już ok. 5 tys. sklepów internetowych, co zapowiada dla sektora kolejny świetny rok. Jednak nie brak też wyzwań dla przedsiębiorców.

Konsumenci znad Wisły gonią kraje Zachodu w e-zakupach

W 2023 r. przeciętny Polak w sklepach online zostawił ponad 1 tys. dol. To aż o 40 proc. więcej niż rok wcześniej.

Polska to dla Amazon doskonałe miejsce do inwestycji

Ponad 20 mld zł inwestycji w Polsce od 2012 r. Obecnie 10, a niebawem 11 nowoczesnych centrów logistycznych, 70 tys. bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy oraz rozwój polskich MŚP. To fakty dotyczące ponad 10-letniej działalności Amazon w Polsce – niezwykle ważnym biznesowo regionie położonym w centrum Europy, co sprzyja logistyce, szczególnie w segmencie e-commerce – mówi Sławomir Płonka, dyrektor regionalny ds. operacji Amazon w CEE.

W e-commerce coraz mocniej liczy się wiarygodność

Wiarygodność sklepu i operatora płatności staje się coraz ważniejsza w momencie wybierania sklepu internetowego.

Nieterminowe rozliczenia blokują e-handel

Nie wszystkim sklepom internetowym udaje się unikać kłopotów, z którymi zmaga się cały sektor handlu.

Wydatki na technologie i wojna cenowa wyzwaniami dla sektora

Sieci sklepów mimo trudnych realiów rynkowych są zmuszone do szybkiego rozwoju i inwestycji. Walka dyskontów już jest problemem dla całego rynku.

Może nie trzeba będzie zapłacić?

Znów przybywa firm zmagających się z zatorami płatniczymi – wynika z badania „Skaner MŚP” za I kw. zrealizowanego dla BIG InfoMonitor. Niesolidnych płatników przeciągających płatności przez ponad dwa miesiące po terminie ma cztery na dziesięć przedsiębiorstw. Powód? Dłużnicy sami nie dostają zapłaty, ale często mają też złe intencje.

Siła kompleksowego wsparcia pracowników

Trzy czwarte zatrudnionych na całym świecie przyznaje, że wciąż czeka na działanie pracodawcy, które zachęciłoby ich do zwiększenia swojego zaangażowania. Badania wskazują, że odpowiedzią firm może i powinno być kompleksowe wsparcie wellbeingu pracowników.

Cyfrowa rewolucja w procesach kadrowych

Już nie tylko rekrutacja i weryfikacja pracowników, ale także ich rozwój i bieżąca obsługa HR w coraz większym stopniu są wspierane przez nowe technologie.

Coraz więcej technologii i strategii

Rosnący w wielu branżach niedobór talentów, nasilany dodatkowo przez zmiany demograficzne, zwiększy znaczenie, ale także wyzwania specjalistów HR.

Kompleksowe podejście kluczem do sukcesu

Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z obszaru ESG powinno być wpisane w misję każdej nowoczesnej organizacji, której zależy na realizacji celów klimatycznych ONZ – z takiego właśnie założenia wychodzimy w Schneider Electric. Wierzymy, że w ten sposób możemy wywierać pozytywny wpływ tak na naszych interesariuszy, jak i społeczności lokalne.

Biznes będzie coraz mocniej skręcał w zieloną stronę

Wyzwania klimatyczne przybierają na sile. Państwa, organizacje i firmy muszą jeszcze mocniej postawić na zrównoważony rozwój.

Firmy chcą być zrównoważone

W ostatnich latach coraz więcej mówimy o zrównoważonym rozwoju. Jest to efekt wielu czynników. Na pewno wpływają na to regulacje unijne, zobowiązujące firmy do wprowadzania pewnych rozwiązań i transparentnego raportowania.

Coca-Cola HBC uznana za najbardziej zrównoważoną firmę napojową na świecie

Międzynarodowa agencja ratingowa S&P Global opublikowała „Sustainability Yearbook 2024” – ranking firm dbających o zrównoważony rozwój, które zostały poddane ocenie aż w 50 kategoriach. Najlepsze 10 proc. z nich tworzy „Dow Jones Sustainability Index” (DJSI), w którym Coca-Cola HBC już trzynasty rok z rzędu znalazła się w czołówce branży, a po raz siódmy zajęła pierwsze miejsce, zyskując tytuł „Najbardziej zrównoważonej firmy napojowej na świecie”. To efekt konsekwentnie realizowanych działań Coca-Cola HBC w ramach Misji Zrównoważonego Rozwoju.

Świat zanurzony w chmurze

Rośnie znaczenie sztucznej inteligencji i technologii bazujących na modelu chmurowym. Stanowią już część biznesu i są coraz częściej wykorzystywane nie tylko w przemyśle, usługach czy handlu, ale i w życiu prywatnym.

Popyt na technologie będzie rósł

Globalny rynek IT urośnie w przyszłym roku dwa razy szybciej niż w 2023 r. Postępująca cyfryzacja skutkuje coraz większym zapotrzebowaniem na usługi dla biznesu oraz sektora publicznego.