Answear.com ma zielone światło dla przejęcia SneakerStudio i PRM

Odzieżowa platforma e-commerce wzbogaci się o dwie obuwnicze marki. Mimo że fundusz, który w nią zainwestował, nie ma przekonania do transakcji.

Publikacja: 15.05.2023 03:00

Answear.com ma zielone światło dla przejęcia SneakerStudio i PRM

Foto: materiały prasowe

Mimo opisywanych przez nas wątpliwości funduszu MCI, mniejszościowego akcjonariusza Answear.com, nadzwyczajne walne zgromadzenie odzieżowej platformy e-commerce przynoszącej rocznie prawie 1 mld zł przychodu wznowiło obrady i zgodziło się na emisje akcji, za które spółka zrealizować ma ważną transakcję. Chodzi o przejęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa spółki Fashion Trends Group, czyli obuwniczego biznesu prowadzonego pod markami SneakerStudio i PRM w internecie oraz dwóch butikach stacjonarnych.

Jak wynika z komunikatów podsumowujących NWZ, projekt poparli akcjonariusze dysponujący nieco ponad 10,3 mln głosów na NWZ. Natomiast przeciwko oddano 46,4 tys. ważnych głosów.

Czytaj więcej

Niemieckie Zalando i polski Answear na różnych prędkościach

To oznacza, że NWZ uchwaliło emisje przejęciowe głosami założycieli Answear.com – braci Bajołków. W wynikach głosowań nie widać puli przysługującej MCI, a fundusz był obecny na zgromadzeniu i zarejestrował pakiet 4,3 mln akcji i głosów.

– Pełnomocnik funduszu MCI był obecny na NWZ, jednak po wznowieniu obrad nie wziął udziału w głosowaniu uchwał dotyczących emisji akcji i warrantów subskrypcyjnych – mówi „Rzeczpospolitej” Jacek Dziaduś, wiceprezes ds. finansowych Answear.com.

Do zamknięcia tego wydania „Rzeczpospolitej” fundusz MCI nie odpowiedział na nasze pytania w tej kwestii.

Czytaj więcej

Wrzesień ważny dla Zalando i rosnącej mu konkurencji

W sumie Answear.com wyemituje etapami do 650 tys. akcji skierowanych do właścicieli przedsiębiorstwa oraz do 250 tys. walorów służących na rozliczenie programu motywacyjnego dla założyciela FTG – Łukasza Lepczyńskiego. Zgodnie z treścią uchwał zapłatą za przedsiębiorstwo jest pula 350 tys. walorów serii G po cenie emisyjnej 29,9 zł (razem 10,46 mln zł). Pozostałe 300 tys. akcji serii H (200 tys.) i I (100 tys.) FTG ma objąć po 0,05 zł za walor do końca 2023 i 2033 r. Akcje serii J, również po 0,05 zł, Lepczyński może objąć do 2025 r.

Krzysztof Bajołek uważa, że przejęcie SneakerStudio i PRM to ważny strategiczny ruch, dzięki któremu Answear.com umocni pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. Będzie się też wyróżniać na tle konkurencji i wejdzie do grona firm z towarami luksusowymi. Jacek Dziaduś przekonuje, że kupione marki dzięki obecności w grupie Answear.com szybko poprawią wyniki.

Mimo opisywanych przez nas wątpliwości funduszu MCI, mniejszościowego akcjonariusza Answear.com, nadzwyczajne walne zgromadzenie odzieżowej platformy e-commerce przynoszącej rocznie prawie 1 mld zł przychodu wznowiło obrady i zgodziło się na emisje akcji, za które spółka zrealizować ma ważną transakcję. Chodzi o przejęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa spółki Fashion Trends Group, czyli obuwniczego biznesu prowadzonego pod markami SneakerStudio i PRM w internecie oraz dwóch butikach stacjonarnych.

Pozostało 82% artykułu
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Handel
Polacy zmienili zdanie. Znów większość jest przeciwna zakazowi handlu
Handel
Przez rosnące ceny zyskują programy lojalnościowe. Czym przyciągają sklepy?
Handel
Będą tysiące nowych sklepów. Żabka przedstawiła ambitne plany rozwojowe
Handel
Ekspresowy koniec sprzedaży mentolowych wkładów tytoniowych?