Największa w regionie internetowa platforma modowa ocenia, że konsumenci są dziś uśpieni, i nie koryguje założeń na 2023 r. Jej polski konkurent rośnie dużo szybciej i jego mniejszościowy akcjonariusz chce to wykorzystać.
Gigant rośnie powoli
Grupa Zalando, największa w regionie Europy Środkowowschodniej multibrandowa platforma e-commerce specjalizująca się w modzie, w pierwszym kwartale tego roku powiększyła przychody o 2,3 proc., do 2,26 mld euro. Jej zarząd, pod kierunkiem Roberta Gentza, podtrzymał, że w całym roku obroty grupy mogą spaść o 1 proc. lub urosnąć, ale maksymalnie o 4 proc.
Zarząd koncentruje się na poprawie rentowności Zalando, która mocno obniżyła się po okresie pandemii.
Zalando, podobnie jak wiele innych firm gospodarki elektronicznej, zdecydowało się na cięcia zatrudnienia. W I kw. br. zatrudniało średnio o 238 osób mniej niż w 2022 r., czyli 16,76 tys.