W Rządowym Centrum Legislacji opublikowano projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie przyjęcia planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych przy porcie morskim w Elblągu.
W dokumencie doprecyzowano funkcje 26 akwenów wodnych na Zalewie Wiślanym. Na części z nich prowadzone są inwestycje związane z budową drogi wodnej łączącej zalew z Zatoką Gdańską, w tym najważniejsza: tor wodny o długości 10,4 km i szerokości podstawowej 60 m.
Ostatni odcinek tego toru, będący połączeniem z portem w Elblągu, jest przedmiotem sporu między miastem a rządem. Nikt nie chce zapłacić za pogłębienie 900-metrowego odcinka.
Port w Elblągu jest własnością miasta, a zarządza nim spółka komunalna. Tor jest natomiast własnością Skarbu Państwa, zatem według miasta to Skarb Państwa i Urząd Morski w Gdyni powinien zapłacić za jego pogłębienie także na ostatnim odcinku.
Resorty infrastruktury i aktywów państwowych zaproponowały samorządowi Elbląga sfinansowanie tego odcinka kwotą do 100 mln zł, ale w zamian za większościowy pakiet udziałów w porcie. Elbląg nie zgodził się na takie warunki, nie chcąc utracić wpływów w miejskiej spółce.