To mogło się udać, bo przecież już raz wyszło temu reżyserowi. Craig Gillespie nakręcił świetną łże-biografię „Jestem najlepsza. Ja, Tonya” o łyżwiarce figurowej Toni Harding, która w oskarżycielski sposób demaskowała bezwzględny świat tego elitarnego sportu. Teraz dostał jeszcze ciekawsze zadanie – zawalczyć o lepszą pamięć dla Pameli Anderson, gwiazdy „Słonecznego patrolu”, której kariera w zasadzie zgasła, nim się rozkręciła. Modelka nigdy nie zaistniała jako aktorka dramatyczna i zastygła uwięziona na plakatach w zakładach wulkanizatorskich, przechodząc do historii kultury masowej jako uosobienie złego gustu i karykaturalny wzorzec urody kobiecej z lat 90. Najsłynniejsza blondyna z wielkim biustem.
Czytaj więcej
„Tefil” Rafała Wojasińskiego to proza bez kompromisów. Na naszych oczach bełkot i onomatopeje zmieniają się w literaturę.
W ośmiu odcinkach „Pam & Tommy” oglądamy historię burzliwego związku Anderson i Tommy’ego Lee w połowie lat 90. Ona była u szczytu popularności. On powoli zjeżdżał z karuzeli sławy jako perkusista glam-metalowego zespołu Mötley Crüe. Gwiazdor lat 80., który dekadę później, w epoce sukcesów Pixies i Nirvany, był już dla młodszych synonimem tandeciarstwa. Tommy jednak, jak to gwiazda, nie ma z początku świadomości, że jego pięć minut właśnie się kończy.
W centralnym punkcie fabuły znajduje się jednak coś innego – wydarzenie, które zmieniło kulturę celebrycką i mass media. Otóż małżeństwu skradziono z sejfu taśmę, na której zarejestrowali szczegółowo swój miesiąc miodowy. Złodzieje orientują się, z czym mają do czynienia, i puszczają cenne nagranie w obieg, usiłując je w anonimowy sposób zmonetyzować. Tak docierają do raczkującego wówczas internetu. To właśnie najciekawszy aspekt tej opowieści (i generujący wiele rozbieranych i wulgarnych scen). W połowie lat 90. ludzie na własnej skórze uczyli się, czym jest sieć www. Trudno im było sobie wyobrazić, że jakieś nagranie raz do niej wrzucone już nigdy z niej nie zniknie, choćby próbowali to powstrzymać najlepsi nawet prawnicy.
Czytaj więcej
Wie, że zdegeneruje się kompletnie lub pójdzie do więzienia albo w najgorszym wypadku zginie podziurawiony kulami lub rozpruty nożem. Ucieczką są studia, rodzina – i pisanie.