WPP goniły w opublikowanym właśnie corocznym rankingu organizacji RECMA grupy Publicis (72 mld dol. budżetu w 2012 roku przy niecałych 65 mld dol. w 2011 r.) oraz Omnicom (49,4 mld dol., o 10,2 proc. więcej niż rok wcześniej). Publicis i Omnicom ogłosiły właśnie plany fuzji. Jeśli tylko wyrażą na nią zgodę urzędy monopolowe, WPP po wielu latach przestanie być liderem w zestawieniu RECMA.
Za Omnicomem uplasowała się w zestawieniu grupa Dentsu, która w 2012 roku zarządzała budżetami klientów wartymi prawie 39 mld dol. (wzrost rok do roku o 12,6 proc.), kolejne były Interpublic: 32,8 mld dol. (wzrost rok do roku o 4,8 proc.) oraz Havas: 17,8 mld dol. (wzrost rok do roku o 9 proc.). Łącznie budżety reklamowe i marketingowe, jakie firmy skierowały do spółek sześciu największych grup komunikacyjnych świata wynosiły w 2012 roku 306,8 mld dol., o 9,8 proc. więcej niż przed rokiem. Wraz z agencjami niezależnymi cała pula wydana przez przedsiębiorstwa na usługi reklamowe i marketingowe wynosiła 340,9 mld dol., o 9,3 proc. więcej niż przed rokiem.
W rankingu sieci agencji i domów mediowych (czyli części składowych grup) prym wiodła sieć Stacom MediaVest (z grupy Publicis) z obsługiwanymi w 2012 budżetami na poziomie 39,2 mld dol. (wzrost o 13,3 proc.). Kolejne były OMD (z grupy Omnicom): 37,5 mld dol. (wzrost rok do roku o 10,1 proc.) oraz ZenithOptimedia: 32,8 mld dol. (wzrost o 8 proc.). Łącznie 15 największych sieci zarządzało w 2012 roku sumą na poziomie 302,2 mld dol. (to o 10 proc. więcej niż przed rokiem).