Najdroższe brandy technologiczne: Apple, Google i Microsoft, tworzą pierwszą trójkę w tegorocznej edycji prestiżowego rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, który właśnie ogłosiły grupa komunikacyjna WPP i Millward Brown. Jak podkreślają w komentarzu do wyników zestawienia, to sukces iPhone'a 6 sprawił, że Apple odzyskał w tym roku pozycję lidera na liście BrandZ. W 2014 r. odebrał mu ją Google, który po niewielkim,
9–proc., wzroście musiał teraz zadowolić się ponownie drugim miejscem.
– Apple nadal „rządzi" dzięki temu, że jest liderem zmian i wprowadza innowacje w taki sposób, który przynosi realne korzyści konsumentom – podkreśla Doreen Wang, szefowa zespołu, który w firmie Millward Brown przygotowuje ranking BrandZ. Jak dodaje, najdroższa marka świata zaspokaja potrzeby (racjonalne i emocjonalne) konsumentów, w przyjemny sposób ułatwia im życie i wciąż podejmuje wysiłki w celu odświeżenia swojego przekazu. To wszystko sprawia, że Apple jest marką tak bardzo pożądaną przez konsumentów, co skutecznie zwiększa jej wartość.
Górą technologie
Podobnie jak w kilku poprzednich latach, także w tym roku czołówka BrandZ została zdominowała przez marki nowych technologii (cztery z pierwszej piątki należą do tej kategorii).
– Jednym z powodów tego zjawiska jest konsumencka potrzeba zmiany i postępu. Konsument oczekuje od rynku nowej oferty, a każda z nich rodzi kolejne, nowe oczekiwania. Technologie to obszar, gdzie zmiany zachodzą najszybciej i pozwalają odbiorcy czuć się w pełni nowoczesnym i na czasie – wyjaśnia Kuba Antoszewski z Millward Brown Poland.