Po raz siódmy w Rankingu Kancelarii Prawniczych „Rzeczpospolitej” wzięliśmy pod lupę innowacyjne rozwiązania oraz technologie stosowane przez polskie firmy prawnicze. Były one oceniane w siedmiu kategoriach: innowacyjny produkt dla klientów, marketing, obsługa klienta, rozwiązanie wewnętrzne, wspomaganie pracy prawników, zabezpieczenia oraz zarządzenie kancelarią.
Większość członków kapituły, zapoznając się z tegorocznymi zgłoszeniami, zwróciła uwagę na mniejsze zainteresowanie polskich firm prawniczych wykorzystaniem możliwości sztucznej inteligencji.
– Być może w tej branży nie okazała się tak przydatna, jak sądzono, lub jej wdrożenie wymaga dużego wysiłku finansowego i organizacyjnego oraz czasu – zastanawia się Ewa Szadkowska, szefowa działu prawa w „Rzeczpospolitej”. Wtóruje jej Jakub Barwaniec, co-founder i CEO Pergaminu – platformy do automatyzacji umów.
– Usługi prawnicze to powtarzalność, przewidywalność, bezpieczeństwo. Zachowanie tych zasad przy stosowaniu AI w jej obecnym kształcie nie jest łatwe – przyznaje.
Efektywnie wykorzystać AI
W tym roku kapituła nie przyznała nagrody głównej, ale wyróżniła pięć kancelarii, które wykazały się innowacyjnością w różnych obszarach.