Nagroda dla zwycięzcy w Konkursie im. Lutosławskiego wynosi 20 tys. euro, a Tae-Yeon Kim otrzymała ponadto nagrodę specjalną (1 tys. euro) za najlepsze wykonanie w drugim etapie utworu „Grave” Witolda Lutosławskiego.
Tae-Yeon Kim, która obecnie jest stypendystką w Curtis Institute of Music w Filadelfii, to prawdziwa kolekcjonerka nagród. Ma ich już kilkadziesiąt zdobytych nie tylko w Korei Południowej, ale w rywalizacjach wiolonczelistów organizowanych w Europie, Japonii czy Ameryce. Jest rzeczywiście niesłychanie utalentowana i być może dołączy do grona wybitnych artystów, którzy w poprzednich latach triumfowali na Konkursie im. Lutosławskiego.
Miejsca Polaków w tegorocznym Konkursie im. Lutosławskiego
Chociaż polscy wiolonczeliści zdominowali liczbowo przesłuchania finałowe, ostatecznie uplasowali się za Tae-Yeon Kim. Drugą nagrodę (10 tys. euro) otrzymała Maria Leszczyńska. Zakończyła już studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, obecnie doskonali umiejętności w Robert Schumann Hochschule w Düsseldorfie.
Laureatem trzeciej nagrody (5 tys. euro) został młody Antoni Wrona, student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie u Tomasza Strahla i Marcina Zdunika, którego uczennicą była również Maria Leszczyńska. Czwartą lokatę, czyli ostatnią nagrodę regulaminową (2 tys. euro) zdobył Gustaw Bafeltowski. On wśród swoich pedagogów wymienia m.in. Marcina Zdunika, ale również Andrzeja Bauera.
Przyznano jedno wyróżnienie (1250 euro). Otrzymał je Hiszpan Esteban Jiménez Suárez, któremu przyznano też nagrodę specjalną (1 tys. euro) za najlepsze wykonanie w pierwszym etapie innego obowiązkowego utworu Witolda Lutosławskiego – „Wariacji Sacherowskich”. Esteban Jiménez Suárez kształcił się na różnych uczelniach europejskich, ale warto podkreślić, że wśród swoich profesorów wymienia Michała Dmochowskiego, pod którego opieką pozostaje aktualnie w Centro Superior Katarina Gurska w Madrycie.