Lego podało w komunikacie, że ogółem sprzedaż konsumencka w 2021 r. wzrosła o 22 proc. w porównaniu z 2020 r. Skonsolidowane przychody wzrosły o 27 proc. do 55,3 mld duńskich koron (ok. 37 mld zł), a zysk operacyjny wzrósł o 32 proc. do 17 mld duńskich koron. Firma podała, że w 2021 r. zysk netto wyniósł 13,3 mld koron wobec 9,9 mld rok wcześniej. Sprzedaż w cyfrowych kanałach detalicznych własnych i partnerów wzrosła dwucyfrowo, co pokazuje długotrwały trend przechodzenia konsumentów do sfery online, który widać od 2020 r.
– Nasz zespół, liczący ponad 24 tys. pracowników, wykazał się ogromnym poświęceniem i odpornością na zawirowania rynkowe. Satysfakcjonujące wyniki finansowe pozwalają nam na przyspieszenie realizacji strategicznych inwestycji – mówi Niels B. Christiansen, dyrektor generalny Lego Group.
Wszystkie serie odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży konsumenckiej, do najchętniej wybieranych zestawów City, Technic, Creator Expert, Harry Potter oraz Star Wars.
Grupa nadal zamierza realizować strategiczne inwestycje w innowacje produktowe, jak również wzmacniać kanały sprzedaży detalicznej i zwiększać możliwości produkcyjne. Inwestuje również w cyfryzację i zrównoważony rozwój, aby przyśpieszyć wzrost – zarówno w perspektywie następnego roku, jak i w długim terminie.
– W 2021 roku zaobserwowaliśmy efekty płynące ze strategicznych inwestycji, które zrealizowaliśmy przez ostatnie trzy lata: wprowadzenia innowacji do naszego portfolio, rozszerzenia i udoskonalenia oferty detalicznej oraz zwiększenia wydajności globalnej sieci łańcucha dostaw – mówi Niels B. Christiansen.