Świat w pandemii przestawił się na klocki. Dobre wyniki Lego

Sprzedaż koncernu Lego w 2021 r. wzrosła aż o 27 proc. Firma zwiększyła udziały na wszystkich najważniejszych rynkach.

Publikacja: 08.03.2022 10:52

Świat w pandemii przestawił się na klocki. Dobre wyniki Lego

Foto: Bloomberg

Lego podało w komunikacie, że ogółem sprzedaż konsumencka w 2021 r. wzrosła o 22 proc. w porównaniu z 2020 r. Skonsolidowane przychody wzrosły o 27 proc. do 55,3 mld duńskich koron (ok. 37 mld zł), a zysk operacyjny wzrósł o 32 proc. do 17 mld duńskich koron. Firma podała, że w 2021 r. zysk netto wyniósł 13,3 mld koron wobec 9,9 mld rok wcześniej. Sprzedaż w cyfrowych kanałach detalicznych własnych i partnerów wzrosła dwucyfrowo, co pokazuje długotrwały trend przechodzenia konsumentów do sfery online, który widać od 2020 r.

– Nasz zespół, liczący ponad 24 tys. pracowników, wykazał się ogromnym poświęceniem i odpornością na zawirowania rynkowe. Satysfakcjonujące wyniki finansowe pozwalają nam na przyspieszenie realizacji strategicznych inwestycji – mówi Niels B. Christiansen, dyrektor generalny Lego Group.

Wszystkie serie odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży konsumenckiej, do najchętniej wybieranych zestawów City, Technic, Creator Expert, Harry Potter oraz Star Wars.

Grupa nadal zamierza realizować strategiczne inwestycje w innowacje produktowe, jak również wzmacniać kanały sprzedaży detalicznej i zwiększać możliwości produkcyjne. Inwestuje również w cyfryzację i zrównoważony rozwój, aby przyśpieszyć wzrost – zarówno w perspektywie następnego roku, jak i w długim terminie.

– W 2021 roku zaobserwowaliśmy efekty płynące ze strategicznych inwestycji, które zrealizowaliśmy przez ostatnie trzy lata: wprowadzenia innowacji do naszego portfolio, rozszerzenia i udoskonalenia oferty detalicznej oraz zwiększenia wydajności globalnej sieci łańcucha dostaw – mówi Niels B. Christiansen.

W 2022 roku Grupa LEGO spodziewa się w długoterminowej perspektywie normalizacji tempa rozwoju do jednocyfrowego, zrównoważonego wzrostu. Wpływ na to będzie mieć m.in. dalsza koncentracja na innowacjach produktowych oraz rozwoju na obecnych i nowych rynkach.

W ciągu roku firma otworzyła 165 nowych sklepów pod marką Lego, z czego ponad 90 w Chinach. Dzięki temu łączna liczba sklepów na całym świecie wzrosła do 832 na koniec grudnia 2021. W 2021 r. wprowadzono także nową stacjonarną platformę zakupową, która ma na celu budowanie u konsumentów angażujących, niezapomnianych doświadczeń. Zostanie ona wprowadzona do kolejnych sklepów w 2022 roku.

Firma produkuje w pięciu fabrykach na trzech kontynentach, w 2021 r. grupa ogłosiła plany dalszej rozbudowy sieci fabryk o nowy projekt o wartości 1 mld dol. w Wietnamie. W ciągu najbliższych pięciu lat firma zwiększy ponadto moce produkcyjne istniejących zakładów.

Lego podało w komunikacie, że ogółem sprzedaż konsumencka w 2021 r. wzrosła o 22 proc. w porównaniu z 2020 r. Skonsolidowane przychody wzrosły o 27 proc. do 55,3 mld duńskich koron (ok. 37 mld zł), a zysk operacyjny wzrósł o 32 proc. do 17 mld duńskich koron. Firma podała, że w 2021 r. zysk netto wyniósł 13,3 mld koron wobec 9,9 mld rok wcześniej. Sprzedaż w cyfrowych kanałach detalicznych własnych i partnerów wzrosła dwucyfrowo, co pokazuje długotrwały trend przechodzenia konsumentów do sfery online, który widać od 2020 r.

Biznes
Polska firma zbrojeniowa sprzeda Korei Południowej tysiące dronów kamikadze
Biznes
Najnowszy iPhone już dostępny w Rosji. Klienci sięgną głęboko do kieszeni
Biznes
Dyplomacja półprzewodnikowa. Tajwan broni się przed komunistycznym sąsiadem
Biznes
Francuska Riwiera opanowana przez Rosjan. Kwitnie korupcja i luksus
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Biznes
Tak biznes pomaga powodzianom