Spółka CPK zawarła wartą 85 mln zł umowę na zaprojektowanie pierwszego etapu węzła kolejowego w rejonie Baranowa. Zakres prac obejmuje także odcinek linii, która będzie przechodziła pod lotniskiem. Projektanta wybrano na podstawie umowy ramowej, którą spółka podpisała z 11 konsorcjami biur projektowych, wybranych w przetargu.
Jedna z kluczowych umów dla projektu CPK
Kontrakt otrzymało konsorcjum firm Elkol i Mosty Katowice. CPK informuje, że zamówienie podstawowe (projekt budowlany i pozwolenie na budowę wraz z materiałami do decyzji administracyjnych) ma być zrealizowane w półtora roku, a podstawą prac dla projektanta będzie studium wykonalności, przygotowane dla spółki w latach 2021-2023 oraz decyzja środowiskowa uzyskana w lipcu 2023 r. dla lotniska i węzła CPK.
Czytaj więcej
W sierpniu CPK podpisała umowę na projekt Centrum Kontroli Operacji Lotniczych, trwają prace nad projektem lotniska pod Baranowem, dworca kolejowego i węzła przesiadkowego.
Podpisany właśnie kontrakt obejmuje projektowanie: centralnego odcinka linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź w obrębie nowego lotniska, odcinka linii nr 88 łączącej stację kolejową CPK z istniejącą trasą Warszawa – Poznań (linią nr 3) oraz stacji towarowej po zachodniej stronie lotniska.
– To obecnie jedna z kluczowych umów. Nie można liczyć na sukces nowego lotniska bez jego dobrego skomunikowania z siecią kolejową. Stąd tak ważne, aby projekt węzła CPK był odpowiedzią na potrzeby komunikacyjne pasażerów i został przygotowany przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w branży – powiedział Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.