– W ciągu najbliższych pięciu lat wartość rynku słodyczy w Polsce wzrośnie o co najmniej 9 proc. – mówi „Rzeczpospolitej" Rafał Wiza, partner w KPMG w Polsce.
To oznacza, że w 2020 r. przeznaczymy na czekolady, cukierki i ciastka ok. 14,3 mld zł, wobec niespełna 13,2 mld zł w 2015 r. W KPMG szacują, że najlepsze perspektywy mają przed sobą wyroby czekoladowe, na które już teraz przypada blisko połowa rynku słodyczy. Rocznie wydatki na nie mogą piąć się w górę nawet o 4 proc.
Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco, zwraca uwagę, że polski rynek słodyczy jest konkurencyjny, a w związku z tym szanse na duże zwyżki sprzedaży są już niewielkie.
– W związku z tym coraz większego znaczenia nabiera eksport, który zwiększy się także w 2015 r. – mówi szef Polbisco.
Swoją obecność poza Polską chce wzmocnić firma Colian, właściciel m.in. Goplany i Solidarności. Jej prezes Jan Kolański zaznacza, że w obecnej sytuacji rynkowej wyjście za granicę to konieczność i kwestia czasu.