Producenci i dystrybutorzy jabłkowego cydru mają za sobą udany początek 2015 r. Dobrze radzą sobie u nas także mniej popularne od cydru gruszkowe perry.
Będzie kolejny rekord
– Pierwszy kwartał tego roku pokazał bardzo zadowalający wynik w sprzedaży cydru i perry – mówi „Rzeczpospolitej" Ewa Pustoszkin reprezentująca winiarską spółkę TiM, właściciela marki Cydr Polski. – Wzrostowa tendencja sprzedaży tych produktów z miesiąca na miesiąc jest coraz bardziej zauważalna, zatem i prognozy na sezony wiosenny i letni są bardzo optymistyczne.
To oznacza, że w 2015 roku może paść kolejny rekord sprzedaży cydru w Polsce. W 2014 roku – jak szacuje Grupa Ambra, producent Cydru Lubelskiego, lidera rynku – przekroczyła ona 9 mln litrów. W 2013 r., gdy po obniżce akcyzy rynek dopiero zaczynał nabierać rozpędu, sięgnął 2 mln litrów.
Przedstawiciele branży nie wykluczają, że w tym roku sprzedaż cydru w Polsce może się podwoić. Na co najmniej taki wzrost swojego wyniku sprzedażowego liczy TiM. Nie wyklucza jednak, że uda się jej nawet potroić sprzedaż rok do roku. Mają jej w tym pomóc nowe produkty, np. Cydrówka Polska z syropem z kwiatu czarnego bzu.
Ambitne plany ma Warwin, właściciel Warka Cider. W pierwszym kwartale 2015 r. podwoił sprzedaż rok do roku.