W kalendarzowym roku 2015 sprzedaż cydru w Polsce może sięgnąć 17 mln litrów i będzie o niemal 50 proc. wyższa niż przed rokiem – szacuje zarząd Grupy Ambra, właściciel Cydru Lubelskiego, najpopularniejszego cydru w Polsce.
Takiego tempa lekkiemu alkoholowi z jabłek może pozazdrościć większość alkoholi w Polsce. Jednak jest ono wolniejsze niż spodziewała się Ambra.
- To przede wszystkim efekt małego zaangażowania sieci handlowych w sprzedaż cydru – uważa Robert Ogór, prezes grupy Ambra. – Często nie potrafią zdecydować czy umieścić go na półkach z, czy z piwem, a także zmieniają jego lokalizacje. A to, w czasach, gdy konsument chce kupować szybko i wygodnie, nie sprzyja rozwoju sprzedaży cydru w tym kanale sprzedaży.
Jego zdaniem polski rynek cydru ma nadal duży potencjał rozwoju, biorąc pod uwagę jego wciąż małą skalę i zmieniające się oczekiwania konsumentów, którzy szukają produktów naturalnych, smakowych oraz lekkich.
- Do tej pory zaledwie 7 proc. Polaków piło cydr – zaznacza Robert Ogór.