Apelacje od wyroku sądu pierwszej instacji złożyli zarówno obrońcy mężczyzny jak i prokurator oraz pełnomocnicy rodziny ofiary tego wypadku.
Do tragicznego w skutkach wypadku doszło 20 października 2019 roku w Warszawie - według opinii sądowego biegłego kierowca pojazdu jechał z prędkością 136 km/h, przy czym prędkość dopuszczalna w tym rejonie wynosiła 50 km/h. W tym samym czasie przez przejście dla pieszych przechodziła trzyosobowa rodzina, ojciec Adam G. wraz z żoną i dzieckiem w wózku. Pierwszy kierowca zatrzymał się oraz ustąpił im pierwszeństwa.
Gdy Adam G. wszedł na drugi do przekroczenia pas uderzył w niego kierujący pojazdem Krystian O. Biegły oszacował, ze po hamowaniu, w chwili uderzenia prędkość pojazdu dalej znacząco przekraczała tę określoną przepisami , wynosiła 95 km/h. Potrącony mężczyzna zginął, uderzony został także wózek, w którym znajdowało się dziecko małżeństwa, nie odniosło ono poważnych obrażeń.
Zdarzenie wtrząsnęło całą Polską, młody mężczyzna poniósł śmierć z rąk "pirata drogowego". Presja nałożona przez aktywistów poskutkowała zmianą przepisów - od 1 czerwca 2021 roku, kierowcy muszą ustępować pierwszeństwa pieszym znajdującym się na przejściu drogowym, ale także tym, którzy na nie wchodzą. Orzecznictwo wskazuje, że obowiązek ten dotyczy każdej sytuacji, w której z zachowania pieszego można wnioskować iż ma on zamiar skorzystać z pasów.
Władze Warszawy zdecydowały się także na odpowiednią przebudowę ul. Sokratesa celem zwiększenia bezpieczeństwa uczestników ruchu.