Tylko co dziesiąty pracodawca nie stosuje dzisiaj cyfrowych narzędzi i technologii wspierających rekrutację i wdrożenie nowych pracowników. Kandydaci do pracy powinni więc uwzględnić fakt, że większość firm wykorzystuje platformy rekrutacyjne, prawie co druga sięga po cyfrowe rozwiązania do umawiania spotkań kwalifikacyjnych a niemal co trzecia korzysta z nich przy selekcji przyszłych pracowników- jak pokazuje tegoroczna edycja raportu „Candidate Experience w Polsce” przygotowanego przez platformę eRecruiter.
Raport opisuje wyniki badania, które latem b.r. objęło 934 kandydatów (ponad 500 specjalistów i prawie 400 pracowników fizycznych), którzy wzięli udział w procesach rekrutacyjnych w ciągu ostatniego roku, oraz 625 przedstawicieli pracodawców i 50 przedstawicieli agencji doradztwa personalnego.
– Pracodawcy zdają sobie sprawę, że technologia jest ich sprzymierzeńcem – komentuje Adam Wielebski, dyrektor zarządzający eRecruitera. Jak zaznacza, aż 76 proc. badanych firm dostrzega, że narzędzia cyfrowe przyspieszają proces rekrutacji, ponad połowa docenia je za poprawę przepływu informacji a co drugi za możliwość bardziej precyzyjnego dopasowania kandydata do firmy.
Co więcej, aż 69 proc. ankietowanych specjalistów HR uważa, że stosowanie rozwiązań cyfrowych (w tym wideo rozmów, chatbotów czy voicebotów) przyczynia się do poprawy doświadczeń kandydatów. To dodatkowa zachęta do zmian technologicznych w rekrutacji, które mogą zaskoczyć osoby, które od dłuższego czasu nie szukały nowej pracy. Powinny się przygotować na przykład na spory udział spopularyzowanych podczas pandemii rekrutacji zdalnych.