Zakupy spożywcze bez kolejek i uciążliwego dojazdu do sklepu są możliwe już od kilku lat, jednak korzysta z nich wciąż stosunkowo niewielka grupa klientów. Choć z badania firmy ARC Rynek i Opinia wynika, że przynajmniej raz zrobiło je niemal 80 proc. internautów, to jednak do regularnego kupowania artykułów codziennego użytku (nie tylko żywności, ale też kosmetyków czy chemii gospodarczej) w sklepach internetowych przyznaje się co piąty ankietowany.
– Nie oznacza to jednak, że wszyscy są klientami internetowych sklepów spożywczych. Należy pamiętać, że zakupy codziennego użytku to też artykuły chemiczne i kosmetyki oraz alkohole – komentował wyniki Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Zakupy w górę
Nie zmienia to faktu, że jest to jeden z najszybciej rosnących segmentów handlu internetowego w Polsce. Według raportu Euromonitor International w tym roku e-zakupy spożywcze w Polsce warte będą 450 mln zł, 16,56 proc. więcej niż w 2011 r.
– W 2011 r. wszystkie kategorie w handlu internetowym odnotowały wzrost. Spodziewamy się utrzymania tego trendu co najmniej do 2015 r. – podają analitycy Euromonitor International.
Serwis Sklepy24. pl podaje z kolei, że tego rodzaju asortyment sprzedaje już 319 e-sklepów, o 36 więcej niż na koniec 2011 r.