Czy Gdańsk zasługuje na nowoczesny teatr operowy?

Jest nadzieja, że po wielu latach Opera Bałtycka zyska wreszcie godny XXI wieku własny dom teatralny. Premierą „Carmen” dowiodła, że na to zasługuje.

Zaskakujące atrakcje nowego sezonu w Operze Narodowej

Operowy debiut reżyserki filmowej Agnieszki Smoczyńskiej, inscenizacja Mariusza Trelińskiego i widowisko w języku kaszubskim to propozycje na sezon 2024–2025.

Warszawiacy śpiewają zgodnie w jednym chórze

Warszawski Chór Obywatelski zaśpiewa w poniedziałek w Operze Narodowej słynną „Odę do radości”, którą 200 lat temu Beethoven dopisał do swojej IX Symfonii i nie był z tego zadowolony.

Bydgoski Festiwal Operowy. Chińska księżniczka Turandot ze Lwowa

Wśród wielu przedstawień krajowych i zagranicznych zaproszonych na rozpoczynający się 20 kwietnia XXX Bydgoski Festiwal Operowy szczególnie cieszy obecność Opery Lwowskiej z „Turandot” wyreżyserowaną przez Michała Znanieckiego.

Polska Opera Królewska po wyborach. Gra w teatralną mękę

Wybitnym staropolskim spektaklem pasyjnym Polska Opera Królewska udowodniła swój wysoki poziom i to w szczególnie dla niej trudnej powyborczej sytuacji, gdy przyszłość jest niepewna.

Premiera "Cosi fan tutte" w Operze Narodowej: Co ma hippis do Mozarta

Dostojną, narodową sceną zawłaszczył tłum barwnych postaci, przedmiotów, gadżetów i kolorów oraz erotyczna atmosfera jak w skandalizującym musicalu „Hair”.

Mariusz Treliński zbiera pochwały i krytyki w Nowym Jorku

Po premierze „Mocy przeznaczenia” w Metropolitan Opera amerykańskie media najwięcej piszą o Mariuszu Trelińskim i norweskiej śpiewaczce Lise Davidsen.

Premiera „Mocy przeznaczenia” w Nowym Jorku. "To opera dla melomanów i kowbojów"

W USA nie można na siłę moralizować – mówi Mariusz Treliński przed premierą „Mocy przeznaczenia” w Nowym Jorku.

Krystian Lada: Więcej nas łączy, niż dzieli

Chcę uaktywnić empatię widza dla historii transpłciowej kobiety, a nie szokować – mówi Krystian Lada, reżyser „Lili Elbe”, laureat OPER! AWARDS za najlepszą prapremierę 2023 roku.

Inne wcielenie Piotra Beczały

W 15 polskich miastach będzie można obejrzeć 27 stycznia „Carmen” z udziałem Piotra Beczały, transmitowaną z Metropolitan w Nowym Jorku.

"Medea" Cherubiniego. Mit, thriller i melodramatyczny serial

Zgodnie z oczekiwaniami już pierwsze wpisy w mediach społecznościowych o „Medei” Cherubiniego w Operze Narodowej pełne są skrajnych opinii.

Nie żyje Ewa Podleś, ostatnia polska primadonna

W wieku 71 lat odeszła po długiej chorobie Ewa Podleś, śpiewaczka obdarzona unikatowym głosem, jednym z najwspanialszych, jaki objawił się w świecie w ostatnim półwieczu.

Opera Narodowa i śmierć na stacji benzynowej

Uwspółcześniona „Medea” w Operze Narodowej z pewnością wzbudzi kontrowersje, ale ten spektakl i jego twórcę Simona Stone’a należy poznać. To jeden z najważniejszych obecnie reżyserów na świecie.

"Otello" w Poznaniu. Zazdrość jest uczuciem odwiecznym

David Pountney, Brytyjczyk z polskim obywatelstwem, intrygująco opowiedział w Poznaniu znaną historię Otella

"Otello" w Poznaniu: Miłość, zazdrość, zbrodnia, również w poczuciu klaustrofobii

W sobotni wieczór, na scenie w gmachu pod Pegazem w Poznaniu ponownie, w nowej inscenizacji, wystawiona zostanie opera "Otello"- jedno z najwspanialszych dzieł Giuseppe Verdiego.

Operowe Oscary dla Andrzeja Filończyka i dla poznańskiego Moniuszki

Baryton Andrzej Filończyk jako najlepszy młody śpiewak oraz premiera „Jawnuty” Stanisława Moniuszki w Teatrze Wielkim w Poznaniu to tegoroczni laureaci International Opera Awards.

Michał Znaniecki nie chce już być dyrektorem Opery Wrocławskiej

Niespełna cztery miesiące trwała zgodna współpraca dyrektorskiego tandemu Tomasz Janczak i Michał Znanieckiego, który właśnie postanowił zrezygnować z pracy w Operze Wrocławskiej.

„Kobieta bez cienia”. Mocne wejście Trelińskiego w Lyonie

Baśń o „Kobiecie bez cienia” Mariusz Treliński opowiedział Francuzom w sposób mroczny, klarowny i sugestywny.