Wszystkie nadchodzące premiery są nieoczywiste i zapowiadają się interesująco. Brytyjczyk David Pountne już w październiku wystawi „Czarną maskę” Krzysztofa Pendereckiego i twierdzi, że w operze, której akcja dzieje się w XVII wieku, odnalazł aktualny problem budowania ładu społecznego.
„Simon Boccanegra” Giuseppe Verdiego
Agnieszka Smoczyńska, reżyserka głośnych filmów „Córki dancingu” i „Silent Twins” (Złote Lwy na festiwalu w Gdyni w 2022 roku) zainscenizuje mało znaną w Polsce operę Giuseppe Verdiego „Simon Boccanegra”. Libretto jest inspirowane po części wydarzeniami z XIV-wiecznej Genui, tymczasem Agnieszka Smoczyńska przeniesie akcję w przyszłość. W lutym 2025 r. pokaże futurystyczną opowieść o kryzysie patriarchatu.
Mariusz Treliński dla polskich widzów szykuje utwór Richarda Straussa – „Ariadnę na Naxos”
Mariusz Treliński jesienią ubiegłego roku odniósł sukces w Operze w Lyonie premierą „Kobiety bez cienia”, teraz dla polskich widzów szykuje inny utwór Richarda Straussa – „Ariadnę na Naxos”. To pierwsza opera z wątkami komediowymi, na którą zdecydował się Mariusz Treliński, ale można spodziewać spektaklu o tajemnicy kobiecości i męskości. Premiera w kwietniu 2025 roku.
Premiery Polskiego Baletu Narodowego
Polski Balet Narodowy zaprosi już w październiku na „Peer Gynta” w choreografii cenionego w Europie słoweńskiego artysty Edwarda Cluga. Pod koniec przyszłego sezonu dyrektor Krzysztof Pastor szykuje premierę nowego autorskiego baletu „Prometeusz” z muzyką Glassa i Mozarta.