PKP Cargo z dniem 10 maja wycofało się ze skutkiem natychmiastowym z umów sponsoringowych zawartych z klubami sportowymi Widzew Łódź i Unia Skierniewice oraz Polskim Komitetem Olimpijskim. To m.in. konsekwencja zidentyfikowania przez spółkę okresowych trudności finansowych. Rezygnacja ze sponsoringu ma przyczynić się do poprawy jej sytuacji finansowej.
Sponsoring klubów sportowych i PKOl przez PKP Cargo był politycznie motywowany
Zanim doszło do wycofania się PKP Cargo z wsparcia klubów sportowych i PKOl, dokonano m.in. analizy zasadności prowadzenia przez spółkę działalności sponsoringowej. Wykazała ona, że zawarcie większości podpisanych w ubiegłym roku umów sponsoringowych było całkowicie bezzasadne. Według firmy w niektórych przypadkach udzielane wsparcie powodowane było prywatnymi, politycznie motywowanymi interesami ówczesnych członków zarządu PKP Cargo mających być w pierwszej kolejności politykami ówcześnie rządzącej partii, nie zaś menedżerami dbającymi o dobro firmy.
Czytaj więcej
Pociągi z zachodu Polski nie docierały na czas do Warszawy. Doszło do awarii rozjazdu pod stolicą. Awarię usunięto o 9.15 i przywrócono normalny ruch kolejowy.
Co więcej, w części z zawartych umów zawarte zostały świadczenia osobiste na rzecz osób związanych z PKP Cargo. Jako przykład podano sponsorowanie wyjazdu i pobytu takiej osoby na mających się odbyć w lecie tego roku Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu.
PKP Cargo potrzebuje pieniędzy dla załogi
W ocenie nowego zarządu (funkcjonuje od 26 kwietnia) zidentyfikowana sytuacja jest całkowicie nieakceptowalna, zwłaszcza w kontekście wystąpienia okresowych problemów finansowych w giełdowej spółce.