IT, inżynieria, logistyka i produkcja – to te branże opublikowały w marcu najwięcej ogłoszeń o pracy w internecie, zwiększając też ich liczbę w porównaniu z poprzednim miesiącem. Tak wynika z najnowszej analizy Adecco Group i Job Market Insights, którą „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Według ich danych, w ubiegłym miesiącu na portalach rekrutacyjnych i w mediach społecznościowych pojawiło się łącznie 328,5 tys. nowych ofert pracy, czyli prawie o 26 tys. więcej w porównaniu z lutym.
Ruch w urzędach pracy
Wprawdzie obecne odbicie w rekrutacji online jest niewielkie w porównaniu z marcem zeszłego roku, gdy w polskim internecie opublikowano prawie 447 tys. ogłoszeń o pracy, ale – jak zaznacza Katarzyna Zimińska, menedżer ds. marketingu i komunikacji w Adecco Group – zeszłoroczny marzec był nie tylko rekordowy. Był też zupełnie wyjątkowy, jeśli chodzi o wybór możliwości na rynku pracy, gdyż utrzymywała się jeszcze gorączka rekrutacyjna z przełomu lat 2021 i 2022, którą potem ostudził wzrost obaw i niepewności po rosyjskiej agresji na Ukrainę.
Czytaj więcej
Po słabym kwietniu maj podgrzał polski rynek pracy. Wzrosła liczba ofert online oraz w urzędach.
Powrót do rekordów z początku zeszłego roku prędko nie nastąpi, ale – jak ocenia dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW – z punktu widzenia pracowników polski rynek pracy jest w bardzo dobrym trendzie, marcowe dane zaś wskazują jego poprawę. Widać ją również w urzędach pracy, gdzie w marcu zgłoszono 94,7 tys. ofert pracy, o 0,7 tys. więcej niż w lutym. Mogło się to przyczynić do pierwszego w tym roku spadku bezrobocia rejestrowanego – do 5,4 proc., o 0,1 pkt proc. mniej niż w w lutym.