Styczeń to zwykle czas posezonowych przecen. W tym roku także tak było. I choć nastroje konsumentów nie są najlepsze, to trwające od miesięcy lub właśnie wprowadzane podwyżki cen sprawiły, że przychody sklepów z odzieżą, obuwiem i biżuterią rosły. Niektórym markom udaje się nawet podnosić marże.
Poznański Solar w styczniu tego roku wykazał o 21 proc. wyższe przychody (9,9 mln zł) niż rok temu (8,2 mln zł). Sklepy detaliczne z produktami marki odpowiadały za 8,4 mln zł (6,9 mln zł rok wcześniej). – Wzrost obrotów w styczniu 2023 r. w porównaniu ze styczniem 2022 r. nastąpił w wyniku: z jednej strony dostosowywania cen do rosnących kosztów produkcji, co jest zgodne z tendencją ogólnorynkową – mówi Stanisław Bogacki, prezes Solaru.
– Z drugiej strony w wyniku dużego zainteresowania klientek wprowadzaną w szerszym zakresie nową kolekcją Wiosna–Lato 2023 i zwiększoną o około 25 proc. odwiedzalnością naszych sklepów – dodaje.
Również o około 20 proc. wyższe niż rok temu są styczniowe obroty sklepów Esotiq & Henderson. Grupa uzyskała w pierwszym miesiącu 2023 r. 20,5 mln zł przychodu. Około 25 proc. (4,5 mln zł) wpływów sieci sklepów z bielizną przyniósł e-commerce. Były one wyższe niż rok wcześniej o 15 proc. To zmiana analogiczna do wielkości podwyżek produktów grupy, które zapowiadał na naszych łamach Krzysztof Jakubowski.