Słynny producent plastikowych pojemników złoży wniosek o upadłość

Tupperware, działający od 82 lat legendarny producent plastikowych pojemników na żywność, znajduje się na skraju bankructwa. Firma ma jeszcze w tym tygodniu złożyć wniosek o upadłość.

Publikacja: 17.09.2024 11:16

Słynny producent plastikowych pojemników złoży wniosek o upadłość

Foto: Adobe Stock

Amerykański gigant sprzedający znane na całym świecie plastikowe pojemniki i naczynia do przechowywania żywności, już od lat zmaga się z poważnymi problemami. Założona w 1942 roku firma, która oparła swój model na sprzedaży bezpośredniej poprzez konsultantki odwiedzające domy klientek, nie radzi sobie w dobie rosnących na potęgę platform sprzedażowych. Mimo iż Tupperware zaczął w końcu odchodzić od bezpośredniego kanału dystrybucji na rzecz sprzedaży przez internet, to coraz bardziej wygryza go konkurencja.

Jeszcze na początku sierpnia 2024 roku firma wierzyła w to, że ominie ją bankructwo i przetrwa dzięki pożyczkom. Akcja ratunkowa dla Tupperware została napędzona memami, a inwestorzy internetowi pompowali akcje spółki, które ich zdaniem wiązały się z niskim ryzykiem i dużym potencjałem zysku. Jak podał wtedy Tupperware, udało mu się osiągnąć porozumienie z wierzycielami, by zmniejszyć swoje zobowiązania do spłaty odsetek o 150 mln dol. Firma pozyskała też 21 mln dol. nowego finansowania, wydłużyła termin spłaty około 348 mln dol. długu i obniżyła kwotę zadłużenia o około 55 mln dol.

Tupperware na skraju bankructwa. Złoży wniosek o upadłość

Wydawało się, że Tupperware upora się dzięki temu z problemami – jak się jednak okazało, nie na długo. Jak podał w poniedziałek, 17 września, Bloomberg powołując się na osoby bliskie sprawie, producent plastikowych pojemników szykuje właśnie wniosek o upadłość. Ma go złożyć jeszcze w tym tygodniu.

W reakcji na tę informację akcje Tupperware rozpoczęły sesję ze spadkiem o 15,8 proc. do 43 centów, a zakończyły ją z aż 57-proc. obniżką.

Czytaj więcej

Mieli walczyć z Żabką. Teraz mogą zmienić właściciela

Plastikowe pojemniki Tupperware obrosły legendą, wpisując się w historię Stanów Zjednoczonych. Założona w czasie drugiej wojny światowej przez chemika Earla Tuppera firma świetnie wpisała się w klimat lat 50., biorąc na celownik tradycyjne gospodynie domowe. Konsultantki marki odwiedzały kobiety w domach, urządzając tak zwane „imprezy Tupperware”, podczas których prezentowały i sprzedawały plastikowe pojemniki. Firma napędziła tym samym przedsiębiorczość wśród kobiet, dając wielu okazję do zarobku i integracji. Można śmiało stwierdzić, że w ubiegłym wieku jej produkty znajdowały się w niemal każdym amerykańskim domu.

Tupperware stał się popularny również w Europie. W Polsce produkty firmy są dostępne na platformach sprzedażowych w internecie.

Amerykański gigant sprzedający znane na całym świecie plastikowe pojemniki i naczynia do przechowywania żywności, już od lat zmaga się z poważnymi problemami. Założona w 1942 roku firma, która oparła swój model na sprzedaży bezpośredniej poprzez konsultantki odwiedzające domy klientek, nie radzi sobie w dobie rosnących na potęgę platform sprzedażowych. Mimo iż Tupperware zaczął w końcu odchodzić od bezpośredniego kanału dystrybucji na rzecz sprzedaży przez internet, to coraz bardziej wygryza go konkurencja.

Pozostało 81% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd