Dyrektor generalny Yum China, Joey Wat, powiedział w wywiadzie dla CNN Business., że od 2022 roku KFC będzie serwować łapki kurczaka w swoich chińskich restauracjach. Powodem wprowadzenia nowego dania do menu są wysokie ceny ropy naftowej, a nie życzenia chińskich klientów.
Rosnące koszty żywności oraz paliwa zmusiły koncern do zmian i wykorzystania także tych składników, których w menu dotychczas nie było. Joey Wat powiedział CNN, że wprowadzenie kurzych łapek do menu to chęć wykorzystania tuszek drobiowych w maksymalnie 100 procentach.
Czytaj więcej
Promocja KFC w Chinach jest tak popularna, że jedna z czołowych organizacji konsumenckich wzywa do jej bojkotu z powodu „zachęty” do marnowania żywności.
Yum China ma za sobą najtrudniejszy okres w historii działania na chińskim rynku. Pandemia i długie lockdowny całkowicie sparaliżowały działalność sieci, zatrzymując zarówno klientów jak i pracowników w domach na wiele tygodni i miesięcy.
Od kwietnia do czerwca sprzedaż w lokalizacjach otwartych od co najmniej roku spadła o 16 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej – wynika z danych Yum China. Jednak wzrosły – o 8 proc. – zamówienia na wynos – zwłaszcza w lokalach KFC i Pizza Hut.