O projekcie poinformowała w komunikacie giełdowa firma Beyond Meat, która robi furorę swoimi bezmięsnymi alternatywami dla popularnych dań, także w sieciach fast food. Teraz chce podbić rynek także alternatywą dla mięsa kurczaka. Roślinne burgery są już dostępne w sieci Burger King, dostarcza je Impossible Foods. Taką ofertę ma też McDonald’s.
Czytaj także: Bobby Burger wprowadza wegańskie burgery. „Mięso” od Linda McCartney
Nowy produkt ma 80 kalorii na sztukę i wygląda jak kotlet typu nugget. Będzie dostępny w kilkudziesięciu lokalach w okolicach Nashville w Tennessee i Charlotte w Północnej Karolinie. Sieci fast foodów, w tym McDonald's, Burger King i Dunkin Brands, ścigają się na nowe wersje swoich kultowych kanapek, ale z roślinnymi zamiennikami mięsa. - Tworzenie przypominającej mięśnie, włóknistej tekstury jest bardzo ważne, gdy chcemy naśladować mięso kurczaka, ponieważ ludzie tego oczekują - powiedział w wywiadzie szef firmy Beyond Meat, Ethan Brown.
KFC ma ponad 23 lokali sklepów w ponad 140 krajach. Z kolei produkty Beyond Meat poza USA są już sprzedawane w kilku krajach azjatyckich, a firma spodziewa się wejścia do Chin, gdzie KFC jest numerem 1 wśród fast foodów.
Czytaj także: Sztuczne mięso z Izraela niedługo trafi do sklepów