Chińska organizacja wzywa do bojkotu KFC: Promuje marnotrawstwo

Promocja KFC w Chinach jest tak popularna, że jedna z czołowych organizacji konsumenckich wzywa do jej bojkotu z powodu „zachęty” do marnowania żywności.

Publikacja: 13.01.2022 13:37

Chińska organizacja wzywa do bojkotu KFC: Promuje marnotrawstwo

Foto: Bloomberg

W zeszłym tygodniu KFC rozpoczęło promocję z okazji 35-lecia obecności na chińskim rynku. Wspólnie z Pop Mart, producentem popularnych tzw. tajemniczych pudełek fastfoodowy gigant zaoferował możliwość otrzymania limitowanych lalek Dimoo przy zakupie określonych zestawów. W efekcie China Consumers Association (CCA), jedna z czołowych państwowych organizacji konsumenckich w Chinach, stwierdziła, że KFC promuje marnowanie żywności.

- KFC wykorzystało sprzedaż limitowanej edycji zestawów-niespodzianek do nakłaniania i przyzwalania na nieracjonalne i nadmierne kupowanie zestawów przez konsumentów, co jest sprzeczne z porządkiem publicznym, dobrym obyczajem i duchem prawa – stwierdziła CCA w cytowanym przez BBC oświadczeniu.

Organizacja ma podstawy do takich twierdzeń, gdyż są doniesienia o konsumentach, którzy kupili w ciągu jednego dnia ponad 100 zestawów KFC, byle tylko dostać określone figurki. Niektórzy klienci KFC posuwają się do tego, że płacą innym klientom za zakup zestawów dla nich i wyrzucają jedzenie zadowalając się zabawkami. W związku z tym CCA wezwała konsumentów do bojkotowania KFC.

Marnowanie żywności idzie w poprzek polityki chińskiego rządu, który od 2020 prowadzi kampanię przeciwko takim praktykom. W jej ramach influencerzy, pod groźbą wysokich kar, otrzymali zakaz pokazowego obżarstwa w mediach społecznościowych, a w restauracjach wprowadzono zalecenie dla klientów by zamawiali nie więcej niż mogą zjeść. Co z kolei jest w kontrze do tradycyjnej chińskiej kultury, w której pusty talerz po posiłku oznacza, że gość się… nie najadł.

Koncern Yum China, który prowadzi lokale pod marką KFC w Chinach oraz Pop Mart nie komentują na razie sytuacji.

Czytaj więcej

KFC wprowadza do menu roślinne kurczaki

W zeszłym tygodniu KFC rozpoczęło promocję z okazji 35-lecia obecności na chińskim rynku. Wspólnie z Pop Mart, producentem popularnych tzw. tajemniczych pudełek fastfoodowy gigant zaoferował możliwość otrzymania limitowanych lalek Dimoo przy zakupie określonych zestawów. W efekcie China Consumers Association (CCA), jedna z czołowych państwowych organizacji konsumenckich w Chinach, stwierdziła, że KFC promuje marnowanie żywności.

- KFC wykorzystało sprzedaż limitowanej edycji zestawów-niespodzianek do nakłaniania i przyzwalania na nieracjonalne i nadmierne kupowanie zestawów przez konsumentów, co jest sprzeczne z porządkiem publicznym, dobrym obyczajem i duchem prawa – stwierdziła CCA w cytowanym przez BBC oświadczeniu.

Przemysł spożywczy
Otmuchów wrócił do działalności, pod Wrocławiem czekają na falę
Przemysł spożywczy
Polscy producenci wysyłają żywność i napoje powodzianom. Woda zamiast oranżady
Przemysł spożywczy
Żabka wycofuje jeden z napojów i ostrzega klientów. Możliwe kawałki szkła
Przemysł spożywczy
Śniadanie drożeje. Masło w górę, jajek mało, następny może być chleb
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Przemysł spożywczy
Kimchi ofiarą zmian klimatu