Za pośrednictwem mediów społecznościowych, będąca operatorem Blika spółka Polski Standard Płatności, poinformowała o awarii. ”Szanowni Państwo, odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem Blika. Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia" - czytamy we wpisie opublikowanym na Twitterze.
System Blik polega na generowaniu jednorazowych 6-cyfrowych kodów, które ważne są jedynie przez ograniczony czas. Kody wpisuje się do terminala płatniczego, a później na ich podstawie następuje autoryzacja transakcji przez bank.
Czytaj więcej
Najpierw klienci największego banku w Polsce, PKO BP, zgłaszali problemy z dostępem do serwisu internetowego. Teraz okazało się, że awarii tego poranka uległy również inne banki, w tym Santander, mBank, Pekao, ING i Alior.
W ramach systemu użytkownicy smartfonów mogą płacić bezgotówkowo w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacać i wpłacać gotówkę w bankomatach oraz realizować przelewy na numer telefonu i generować czeki z cyfrowym kodem. By odebrać przelew na telefon, niezbędne jest posiadanie aplikacji bankowej oraz zarejestrowanego telefonu w usłudze Blik.