Fuzja operacyjna PKO BP i przejętego przez tę instytucję Nordea Banku ma nastąpić 20 kwietnia.
– Dopiero wtedy dojdzie do migracji wszystkich danych klientów do systemów PKO Banku Polskiego i do zmiany serwisów bankowości elektronicznej, w tym udostępnienia pełnej wersji aplikacji mobilnej IKO i pełnego ujednolicenia obsługi w sieci oddziałów banku – tłumaczy Magdalena Lejman z PKO BP. – Do czasu fuzji operacyjnej klienci przejętego banku logują się pod dotychczasowymi adresami do serwisu bankowości elektronicznej iPKONET.
W marcu karty kredytowe Nordei – działały do 24 marca – zostały wymienione na karty PKO BP. Ci klienci, którzy wybrali odbiór kart we wskazanym przez siebie oddziale (zamiast wysyłki na adres zamieszkania), musieli się tam po nie zgłosić. Do tych, którzy nie odebrali w porę lub nie aktywowali karty, bank wysyłał dodatkowe przypomnienie kurierem i wiadomość w serwisie transakcyjnym.
– Dostałam takie zawiadomienie 24 marca, a więc w dniu, gdy karty Nordei przestały działać. Kurier nie zastał nikogo w domu, więc przesyłkę musiałam odebrać w... pralni – opowiada jedna z klientek dawnego banku Nordea.
Kartę trzeba było aktywować. – Na początku marca można było to zrobić na infolinii, a teraz także w bankomatach, z wyłączeniem urządzeń przejętego banku, które będą w pełni włączone do naszej sieci po fuzji operacyjnej – tłumaczy Magdalena Lejman.