Polki i Polacy po trudnym okresie problemów finansowych odczuli poprawę, a ich troska o codzienny byt nieco zmalała - wynika z cyklicznego badania nastrojów konsumenckich agencji Zymetria.
Obecnie 33 proc. konsumentów ocenia, że ich sytuacja finansowa się polepszyła i to najwyższy wynik od początku 2022 r. Z kolei o pogorszeniu się sytuacji mówi 44 proc. badanych - w poprzedniej fali z marca mówiło tak 57 proc. respondentów.
- Coraz mniej osób musi oszczędzać, kupując artykuły pierwszej potrzeby jak żywność, leki czy produkty dziecięce. Bardziej swobodnie podchodzimy też do wydatków na przyjemności - wyjaśnia Edyta Czarnota, partner zarządzający Zymetrii.
Czytaj więcej
Przed świętami mocno rośnie zainteresowanie zakupami towarów używanych, od ubrań po akcesoria do domu czy zabawki. Szukając takich prezentów, Polacy nie patrzą tylko na oszczędności.
Powyborcze zmiany polityczne niosą zarówno sporo optymizmu jak i obaw, 37 proc. Polaków mówi o patrzeniu w przyszłość z optymizmem, przeciwnego zdania jest 36 proc. Analitycy zauważają, że polskie społeczeństwo jest