Drugie życie nieużywanych ubrań

Oddawanie nienoszonej odzieży to sposób, by pomóc potrzebującym, co jest szczególnie ważne w czasach kryzysu i wysokiego wzrostu cen. Przy okazji to też wyraz dbania o środowisko.

Publikacja: 23.03.2023 03:00

Drugie życie nieużywanych ubrań

Foto: Adobe Stock

Oddawanie odzieży to najlepszy sposób, by pozbyć się niepotrzebnych ubrań, twierdzi blisko 80 proc. respondentów przebadanych na zlecenie EPP, największego zarządcy centrów handlowych w Polsce. – Dając nieużywanej odzieży drugie życie, możemy wspomóc osoby potrzebujące, ale też wykazać się troską o środowisko naturalne – przekonuje EPP.

Czytaj więcej

Potężne zwyżki cen prywatnych wizyt u lekarzy specjalistów

Dziewięciu na dziesięciu badanych (89 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że oddawanie nienoszonej odzieży to sposób, by pomóc potrzebującym, a 86 proc. uważa to za wyraz dbania o środowisko. Możliwości dania nieużywanym ubraniom drugiego życia jest wiele – Polacy deklarują, że najczęściej oddają je do specjalnych pojemników (42 proc.), rozdają rodzinie i znajomym (34 proc.) bądź sprzedają (27 proc.). Co piąty badany zanosi odzież na zbiórki (22 proc.) lub przekazuje organizacjom wspierającym osoby potrzebujące (21 proc.).

Właśnie pojawiła się dobra okazja do pozbycia się nieużywanej odzieży. EPP nawiązała partnerstwo z marką Ubrania Do Oddania, by wspólnie przeprowadzić największą do tej pory zbiórkę ubrań, organizowaną w nieruchomościach komercyjnych. Akcja obejmie wszystkie centra handlowe i obiekty biurowe zarządzane przez EPP. Dla osób, które zaangażują się w akcję trwającą od 24 marca do 1 kwietnia 2023 r. organizatorzy przygotowali zniżki do sklepów 4F i Outhorn. Za każdy kilogram zebranej odzieży marka Ubrania Do Oddania przekaże 1 zł na rzecz programu Uniwersytet Sukcesu realizowanego przez Fundację Digital University, który wspiera młode kobiety w trudnej sytuacji życiowej w zdobywaniu umiejętności potrzebnych do pracy w branży IT

Czytaj więcej

Coraz mniej papieru w rolce

– 60 proc. śladu węglowego w branży mody powstaje podczas transportu ubrań do Europy. Wprowadzając do drugiego obiegu niepotrzebne rzeczy, wspólnie redukujemy tę emisję. Drugi obieg to też kreatywne podejście do trendów w modzie i definiowanie stylu po swojemu – przekonuje Zofia Zochniak, współzałożycielka marki Ubrania Do Oddania. – Z zapałem weszliśmy w partnerstwo z marką Ubrania Do Oddania, bo rozumiemy, jak ważną rolę spełnia gospodarka obiegu zamkniętego i ile dobra może przynieść popularyzacja odpowiedzialnego podejścia do zbędnych ubrań. Choć ponad połowa respondentów twierdzi, że proces oddawania odzieży nie wymaga wysiłku, to wielu osobom może sprawiać trudność. Chcemy im to ułatwić, organizując zbiórkę w zarządzanych przez EPP obiektach w całej Polsce. Wierzymy, że uda nam się zaktywizować klientów, pracowników i najemców, by wspólnie zebrać jak najwięcej kilogramów oraz wesprzeć szczytny cel – mówi Urszula Matej-Bil, dyrektor PR i komunikacji w EPP.

Czytaj więcej

Zakupy wyprzedziły inflację

EPP, jako partner główny akcji „Nie nosisz, do nas przynosisz”, przekonuje, że termin zbiórki wybrano nie bez powodu – prawie połowa respondentów (45 proc.) jest bowiem zdania, że wiosna to dobry moment na porządkowanie własnej szafy.

Oddawanie odzieży to najlepszy sposób, by pozbyć się niepotrzebnych ubrań, twierdzi blisko 80 proc. respondentów przebadanych na zlecenie EPP, największego zarządcy centrów handlowych w Polsce. – Dając nieużywanej odzieży drugie życie, możemy wspomóc osoby potrzebujące, ale też wykazać się troską o środowisko naturalne – przekonuje EPP.

Dziewięciu na dziesięciu badanych (89 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że oddawanie nienoszonej odzieży to sposób, by pomóc potrzebującym, a 86 proc. uważa to za wyraz dbania o środowisko. Możliwości dania nieużywanym ubraniom drugiego życia jest wiele – Polacy deklarują, że najczęściej oddają je do specjalnych pojemników (42 proc.), rozdają rodzinie i znajomym (34 proc.) bądź sprzedają (27 proc.). Co piąty badany zanosi odzież na zbiórki (22 proc.) lub przekazuje organizacjom wspierającym osoby potrzebujące (21 proc.).

Dane gospodarcze
Produkcja znowu rozczarowała. „Polski przemysł tkwi w stagnacji”
Dane gospodarcze
Najnowsze dane o zarobkach. Tyle trzeba zarabiać by być powyżej średniej
Dane gospodarcze
Fed obniżył główną stopę procentową. Wielkie zaskoczenie
Dane gospodarcze
Rosną obawy przed bezrobociem. Polacy budują finansowe poduszki
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Dane gospodarcze
Eurostat: Inflacja w Polsce znów jest niemal najwyższa z całej UE