Oddawanie odzieży to najlepszy sposób, by pozbyć się niepotrzebnych ubrań, twierdzi blisko 80 proc. respondentów przebadanych na zlecenie EPP, największego zarządcy centrów handlowych w Polsce. – Dając nieużywanej odzieży drugie życie, możemy wspomóc osoby potrzebujące, ale też wykazać się troską o środowisko naturalne – przekonuje EPP.
Czytaj więcej
Ceny usług medycznych mocno rosną, podążając za inflacją. Mimo to nie rezygnujemy z nich. Sięgamy też po abonamenty i ubezpieczenia zdrowotne.
Dziewięciu na dziesięciu badanych (89 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że oddawanie nienoszonej odzieży to sposób, by pomóc potrzebującym, a 86 proc. uważa to za wyraz dbania o środowisko. Możliwości dania nieużywanym ubraniom drugiego życia jest wiele – Polacy deklarują, że najczęściej oddają je do specjalnych pojemników (42 proc.), rozdają rodzinie i znajomym (34 proc.) bądź sprzedają (27 proc.). Co piąty badany zanosi odzież na zbiórki (22 proc.) lub przekazuje organizacjom wspierającym osoby potrzebujące (21 proc.).
Właśnie pojawiła się dobra okazja do pozbycia się nieużywanej odzieży. EPP nawiązała partnerstwo z marką Ubrania Do Oddania, by wspólnie przeprowadzić największą do tej pory zbiórkę ubrań, organizowaną w nieruchomościach komercyjnych. Akcja obejmie wszystkie centra handlowe i obiekty biurowe zarządzane przez EPP. Dla osób, które zaangażują się w akcję trwającą od 24 marca do 1 kwietnia 2023 r. organizatorzy przygotowali zniżki do sklepów 4F i Outhorn. Za każdy kilogram zebranej odzieży marka Ubrania Do Oddania przekaże 1 zł na rzecz programu Uniwersytet Sukcesu realizowanego przez Fundację Digital University, który wspiera młode kobiety w trudnej sytuacji życiowej w zdobywaniu umiejętności potrzebnych do pracy w branży IT
Czytaj więcej
Pomniejszanie gramatury produktu bez zmiany opakowania – czyli downsizing – na dobre zagościło w polskich sklepach. Papier toaletowy jest coraz krótszy.