Zacznijmy od pop-up sklepu Shein – dlaczego marka wybrała Polskę na otwarcie tego typu sklepu? Jaka była strategia i dlaczego zdecydowaliście się na taki krok w naszym kraju? Ponadto, czy może mi pan opowiedzieć coś o popularności marki w Polsce oraz jej planach na ten rynek?
Otrzymaliśmy bardzo pozytywne opinie od naszych polskich klientów, co jest dla nas niezwykle satysfakcjonujące. Nasza działalność na terenie Polski rozwija się w bardzo dynamiczny sposób, co pokazuje, że nasze produkty trafiają i są konkurencyjne dla tutejszych konsumentów, co nas w oczywisty sposób bardzo cieszy. Jeśli chodzi o sklepy pop-up, to są one integralną częścią naszej globalnej strategii, w której chcemy, aby nasi konsumenci mogli poczuć i dotknąć naszych produktów offline. Robimy to już od jakiegoś czasu i jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy realizować ten projekt również w Polsce. Ponadto, Polska to dla nas ważny rynek, na którym widzimy duży potencjał wzrostu. Planujemy dalsze inwestycje w marketing i logistykę, aby jeszcze bardziej wzmocnić naszą obecność i zbudować grupę lojalnych klientów.
Polski rząd przesłał długą listę zastrzeżeń dotyczących marki, odnosząc się do procedur reklamacyjnych, zasad promocji, aspektów ustawy o usługach cyfrowych (DSA) i kilku innych obszarów. Czy może pan coś o tym powiedzieć? Jeden z polskich ministrów powiedział, że wasza odpowiedź była bardzo ogólna i nie zawierała konkretnych informacji. Czy w związku z tym możliwe są jakieś zmiany?
Jako firma zawsze uważaliśmy zgodność z przepisami za jeden z najważniejszych obszarów i fundamentów naszej działalności.
Kilka miesięcy temu rozpoczęliśmy tworzenie globalnego centrum compliance, które będzie odpowiedzialne za wszystkie nasze działania związane z przestrzeganiem przepisów na całym świecie. W wywiadach dla amerykańskich mediów, których udzieliłem wcześniej, podkreśliłem, że zgodność z przepisami jest fundamentem napędzającym nasz wzrost. To nie tylko jeden z najważniejszych obszarów, ale także kamień milowy naszego przyszłego rozwoju.
Zgodność z przepisami jest dla nas bardzo ważna. Dążymy nie tylko do spełniania międzynarodowych standardów, ale również ich przewyższania. W każdym kraju, w którym działamy, wdrażamy naszą autorską strategię lokalizacji. Wewnętrznie nazywamy ją glokalizacją (glocalisation). Nie chodzi tylko o zwykłe przestrzeganie przepisów i zasad. Jako organizacja chcemy pójść o krok dalej i również przestrzegać lokalnych standardów etycznych i kulturowych, ponieważ różnią się one między poszczególnymi krajami.
W związku z dyrektywą Omnibus, czy dostosujecie swoje zasady promocyjne, aby spełniały europejskie prawo?
Naszym celem jest zapewnienie bezpiecznych i przyjemnych zakupów dla klientów Shein w Polsce oraz przestrzeganie zarówno lokalnych, jak i unijnych przepisów. Przykładamy dużą wagę do zasad transparentności i odpowiedzialności oraz jesteśmy w kontakcie z resortem i na bieżąco wyjaśniamy wszystkie wątpliwości.