Ekspertki debatujące podczas konferencji „My, prawniczki!” zorganizowanej przez Fundację Women in Law i Forbes Women, nie miały wątpliwości, że zmiana modelu sprawowania władzy w kancelariach już się dokonała. Beata Kiedrowicz z PwC Legal Polska zwróciła uwagę, że to w tych „butikowych” kontakty międzyludzkie zaczynają wyglądać już inaczej niż w wielkich, „tradycyjnych” molochach.
– Ostatnimi czasy, i myślę, że to dotyczy większości kancelarii na polskim rynku, niezależne od tego, czy są to te sieciowe, korporacje czy też te mniejsze, zdecydowanie widzę przewagę empatycznego stylu zarządzania, który pewnie został wprowadzony ze względu na kilka czynników – oceniła ekspertka. – Po pierwsze, jako bardziej dojrzały rynek pozwalamy sobie być bardziej ludzcy.
Czytaj więcej
Choć sytuacja kobiet na rynku prawnym w Polsce się poprawia, wciąż mamy w tej kwestii wiele do zrobienia.
Istotnym czynnikiem było też wkroczenie na rynek pracy pokolenia młodych, którzy nie wyobrażają już sobie zarządzania przez niedostępnego szefa „z góry”.
– W większości zespołów przeważnie nie jest zwolennikiem zarządzania poprzez hierarchię i bardziej sformalizowane zasady. Chce czuć się częścią zespołu, mieć obok siebie osoby, które mogą się z nim nie zgadzać, ale spróbują je zrozumieć – wyjaśniła Beata Kiedrowicz.