Wartościowo sprzedaż elektroniki jest tylko minimalnie wyższa niż przed rokiem, co – biorąc pod uwagę dwucyfrowe wzrosty cen – jest fatalnym rezultatem – wynika z najnowszych danych rynkowych GfK Polonia, obejmujących okres od października 2022 do kwietnia 2023 r.
Mimo inflacji pod kreską są już największe kategorie, jak elektronika konsumencka zawierająca m.in. telewizory. Sprzedaż tego sektora jest aż o ponad 22 proc. niższa niż rok wcześniej, w przypadku dużego AGD kurczy się o niemal 8 proc., a sprzętu komputerowego o 2,1 proc.
– Nie ma złudzeń, akcja rozdawania laptopów uczniom pogłębi spadki, ze sprzętu będzie korzystała cała rodzina, a nie tylko dziecko – mówi jeden z dystrybutorów.
Czytaj więcej
Choć ceny będą dalej rosły, to wolniej niż dotychczas. I to właśnie przedwyborcza szansa dla partii rządzącej, bo nastroje konsumentów mogą się poprawiać.