Lipiec przyniósł spadek przychodów sklepów odzieżowych Grupy VRG o 26 proc. rok do roku. Internetowa platforma Zalando przyzwyczaja inwestorów, że w tym roku jej biznes nie urośnie. A kiedy?
– Na początku roku przewidywaliśmy, że będzie on pełen wyzwań. I tak właśnie jest. Zawężamy naszą ostatnią prognozę – powiedział w czwartek podczas prezentacji wyników kwartalnych Zalando Robert Gentz, prezes internetowej platformy handlu odzieżą, obuwiem i akcesoriami.
Mniejszy ruch online
Dane wskazują, że skala biznesu Zalando, największej platformy e-commerce z tym asortymentem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, nie rośnie. W drugim kwartale 2023 r. przychody Zalando były o 2,5 proc. niższe niż przed rokiem. Wyniosły 2,56 mld euro.
Choć aktywnych klientów było nieco więcej niż rok temu (50,5 mln wobec 49,3 mln w II kw. 2022 r.), to złożyli oni o prawie 7 proc. zamówień mniej (63,2 mln), a średnia wartość koszyka urosła wolniej, bo o 4 proc. – do 58,1 euro. Firma poprawiła natomiast wynik operacyjny. Skorygowany o niepowtarzalne zdarzenia wyniósł on 145 mln euro, o 77 proc. więcej niż rok wcześniej. Na czysto firma zarobiła 56 mln euro, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej.