Zara zarabia nawet w pandemii. Świetna sprzedaż online

Koncernowi Inditex udało się wypracować w 2020 r. 1,1 mld euro zysku netto mimo dotkliwych strat w sprzedaży.

Aktualizacja: 10.03.2021 15:42 Publikacja: 10.03.2021 14:47

Zara zarabia nawet w pandemii. Świetna sprzedaż online

Foto: Bloomberg

Hiszpański Inditex, do którego należą takie marki, jak Zara, Stradivarius, Berska czy Oysho, to największy sprzedawca odzieży na świecie. Firma podała, że w 2020 r. jej sprzedaż spadła ostatecznie 28 proc. (25. proc. przy uwzględnieniu kursów walut lokalnych) do 20,4 mld euro. Koncern podał również, że uznaje wynik za sukces, ponieważ okresowo wszystkie sklepy stacjonarne były zamknięte. Z kolei sprzedaż internetowa liczona w walutach lokalnych wzrosła o 77 proc. do 6,6 mld euro.

- Inditex stał się silniejszy po tak trudnym roku dzięki niesamowitemu zaangażowaniu wszystkich pracowników firmy - wyjaśnia w komunikacie Pablo Isla, prezes koncernu.

W tym kontekście podkreślił znaczenie strategii transformacji cyfrowej zapoczątkowanej w 2012 r., opartej na zintegrowanym sklepie stacjonarnym z platformą sprzedaży internetowej.

- Jako firma jesteśmy dziś silniejsi niż dwa lata temu, dzięki modelowi biznesowemu oraz globalnej, elastycznej, zintegrowanej cyfrowo i zrównoważonej platformie sprzedaży, co stawia nas w doskonałej pozycji na przyszłość - dodał.

W ostatnim roku firma wprowadziła sprzedaż internetową na kolejnych 25 rynkach, zaś w 29 uruchomiła 111 nowych sklepów.

Nowy rok nie zaczął się za dobrze, w lutym sprzedaż spadła 15 proc., 28 proc. sklepów było zamknięte. W pierwszym tygodniu marca zamknięte było 15 proc. sklepów, a sprzedaż spadała 4 proc. Na świecie koncern ma już ponad 6,8 tys. sklepów.

Hiszpański Inditex, do którego należą takie marki, jak Zara, Stradivarius, Berska czy Oysho, to największy sprzedawca odzieży na świecie. Firma podała, że w 2020 r. jej sprzedaż spadła ostatecznie 28 proc. (25. proc. przy uwzględnieniu kursów walut lokalnych) do 20,4 mld euro. Koncern podał również, że uznaje wynik za sukces, ponieważ okresowo wszystkie sklepy stacjonarne były zamknięte. Z kolei sprzedaż internetowa liczona w walutach lokalnych wzrosła o 77 proc. do 6,6 mld euro.

Biznes
Polska firma zbrojeniowa sprzeda Korei Południowej tysiące dronów kamikadze
Biznes
Najnowszy iPhone już dostępny w Rosji. Klienci sięgną głęboko do kieszeni
Biznes
Dyplomacja półprzewodnikowa. Tajwan broni się przed komunistycznym sąsiadem
Biznes
Francuska Riwiera opanowana przez Rosjan. Kwitnie korupcja i luksus
Materiał Promocyjny
Zarządzenie samochodami w firmie to złożony proces
Biznes
Tak biznes pomaga powodzianom