Kręci się dalej personalna karuzela w ElectroMobility Poland (EMP). Piotr Regulski, nowy prezes spółki odpowiedzialnej za realizację projektu Izery, został odwołany przez radę nadzorczą po zaledwie dwóch tygodniach urzędowania.
Pełniącym obowiązki ponownie został Paweł Poneta, członek rady nadzorczej EMP i zarazem prezes Tauron Inwestycje, który już czasowo kierował EMP zaraz po zdymisjonowaniu na początku kwietnia Piotra Zaremby, będącego prezesem spółki od 2018 r.
Izera w blokach startowych
– Dla realizacji projektu odejście dwutygodniowego prezesa to dobra wiadomość. Im szybciej to się stało, tym lepiej – tak komentowane jest w branży elektromobilności odwołanie Regulskiego. Choć określany jest specjalistą w zakresie strategicznego zarządzania, którego niewątpliwie potrzebuje spółka, to z motoryzacją niewiele miał wspólnego. Do 2017 r. Regulski związany był z Grupą Impel, następnie został członkiem zarządu Ruchu i jego prezesem, a później znalazł się w zarządzie Energi Logistyki. Według nieoficjalnych informacji to właśnie brak kompetencji w branży motoryzacyjnej miał wpłynąć na negatywną ocenę Regulskiego przez nowego ministra aktywów państwowych Jakuba Jaworowskiego. Ale można także usłyszeć, że z prezesowania EMP, której perspektywy wciąż pozostają mocno niepewne, Regulski miał sam zrezygnować.
Czytaj więcej
Spółka ElectroMobility Poland (EMP) ma pozwolenie na budowę fabryki Izery. Wydał ją prezydent Jaworzna. Zakład ma stanąć na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego (JOG). Uzyskanie pozwolenia na budowę fabryki formalnie umożliwia rozpoczęcie prac budowlanych. Jeszcze w marcu został wybrany wykonawca fabryki – giełdowa spółka Mirbud.
Poza stanowiskiem prezesa kadrowy skład spółki mającej realizować projekt Izery praktycznie nie zmienił się w czasie ostatnich miesięcy, gdy po październikowych wyborach nowy rząd wymieniał zarządy spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa. Na stanowisku członka zarządu ds. finansowych dalej pozostaje Sławomir Bekier.