Ostatnie lata nie były łatwe dla największej na świecie sieci kawiarni. Starbucks został mocno poturbowany przez pandemię, a w Wielkiej Brytanii dodatkowo musiał mierzyć się z problemami w dostawach wywołanymi brexitem i rosnącą konkurencją. Jak donosiły w połowie 2022 roku zagraniczne media, firma miała tak złe wyniki na Wyspach, że rozważała nawet sprzedaż swojego brytyjskiego biznesu.
Jeśli faktycznie sieć kawiarni miała takie plany, teraz już poszły w niepamięć. Starbucks właśnie ogłosił, że zamierza w 2023 roku otworzyć 100 nowych lokali w Zjednoczonym Królestwie i zainwestować miliony funtów w rozwój istniejących. Firma na nowo uwierzyła w brytyjski rynek, gdy zanotowała imponujący skok sprzedaży w ostatnich miesiącach i to pomimo wysokiej inflacji.
Czytaj więcej
Sieć Starbucks wprowadza na rynek nowe napoje. W składzie nowej linii napojów jest oliwa z pierwszego tłoczenia. Na razie napoje będą dostępne tylko we Włoszech. A premiera miała miejsce 22 lutego.
Starbucks ma także ambitne plany na innych rynkach – planuje uruchomić w tym roku 300 nowych kawiarni w pozostałych europejskich krajach oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce.