Amerykańska sieć twierdzi, że oliwa ma "uwydatniać smak kawy", który "pięknie utrzymuje się na podniebieniu".
"Byłem absolutnie oszołomiony wyjątkowym smakiem i konsystencją, które powstały, gdy oliwa z pierwszego tłoczenia została dodana do naszej kawy. Zarówno w gorących, jak i zimnych napojach kawowych dawała nieoczekiwany, aksamitny, maślany smak, który wzmacniał kawę i pięknie utrzymywał się na podniebieniu" — powiedział prezes firmy Howard Schultz, który osobiście reklamuje nową linię produktów.
Czytaj więcej
Amerykański gigant kawiarniany ma badać możliwość sprzedania brytyjskich kawiarni.
Nowa linia kaw ma nazwę "Oleato" i obejmuje m.in. latte z oliwą, przygotowane na parze z mlekiem owsianym; mrożone espresso z oliwą i syropem z orzechów laskowych i cold brew z "jedwabistym naparem z oliwy ze słodką pianką waniliową, która powoli spływa kaskadą przez napój, tworząc gładką, ale bogatą konsystencję". Oliwa dodaje każdemu z tych napojów 120 dodatkowych kalorii – informuje koncern.
Wiosną kawy z serii "Oleato" mają pojawić się także w kawiarniach w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych a w kolejnych miesiącach tego roku także w Japonii, na Bliskim Wschodzie oraz w Wielkiej Brytanii.