- Rok 2014 oceniamy pozytywnie. Nasze przychody zwiększyły się o 8 mln zł, do 162 mln zł – mówi „Rzeczpospolitej" Jacek Jantoń, prezes firmy alkoholowej Jantoń. – O kilka procent większy niż rok wcześniej był także nasz wynik netto.
Poprawę wyników firma zawdzięcza głównie zwiększaniu udziału win gronowych, deserowych i wzmacnianych wyrobów winiarskich (np. marka Barmańska) kosztem tanich win owocowych. Na te ostatnie przypada już tylko 40 proc. sprzedaży firmy liczonej w litrach. W przychodach ich udział sięga 30 proc.
- W tym roku zamierzamy w dalszym ciągu zmieniać strukturę naszej sprzedaży – zapowiada Jacek Jantoń. – Chcemy tego dokonać m.in. zwiększając ofertę nowych produktów z kategorii innych niż wina owocowe.
Miliardy pod korkiem
Ograniczając ofertę tanich trunków firma Jantoń reaguje na zmieniające się trendy rynkowe.