Okres zasiłku opiekuńczego przysługującego łącznie na opiekę nad dziećmi i innymi członkami rodziny, włącznie z tymi z niepełnosprawnością, nie może przekraczać 60 dni w roku kalendarzowym.
Przepisy kompetencyjne nie powinny być interpretowane zarówno w sposób rozszerzający, jak i zawężający. WSA wydał wyrok ws. zwrotu kosztów za dowóz dzieci.
Jeszcze tylko w poniedziałek 25 marca można zgłosić w gminie chęć skorzystania ze specjalnego uprawnienia, które wielu wyborcom umożliwi lub ułatwi udział w głosowaniu w wyborach samorządowych.
Niepełnosprawny musi wybrać, czy będzie pobierał świadczenie wspierające, czy też jego opiekun ma dostawać pieniądze z gminy. ZUS twierdzi, że o łączeniu świadczeń nie ma mowy.
Jeśli osoba głuchoniema podpisze niekorzystną dla siebie umowę, a dodatkowo pozbawiona zostanie pomocy tłumacza języka migowego, to jej zapisy są nieważne – wynika z prawomocnego wyroku Sądu Okręgowego w Gliwicach.
Złożono 150 niekompletnych wniosków o świadczenie wspierające - poinformował ZUS. Przypomniał, że pierwszej kolejności należy zgłosić się do wojewódzkiego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności.
Najpierw niepełnosprawni powinni wystąpić o ustalenie tzw. poziomu potrzeby wsparcia, a potem zadecydować, czy warto przejść na nowe świadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Praktyka stosowania przepisów przez organy administracji o zasiłku pielęgnacyjnym wobec opiekunów osób dorosłych z niepełnosprawnością jest niezgodna z orzecznictwem Trybunału Konstytucyjnego (TK).
Orzeczenia o niepełnosprawności, których ważność upływa lub upłynęła po 5 sierpnia 2023 r. oraz te "przedłużone" podczas epidemii i stanu zagrożenia epidemicznego, zachowają ważność aż do 30 września 2024 r.
Sejm przyjął projekt ustawy zczególnych rozwiązaniach w celu zachowania ważności niektórych orzeczeń o niepełnosprawności oraz orzeczeń o stopniu niepełnosprawności. Orzeczenia będą maksymalnie ważne do 30 września 2024 roku.