Zgodnie z Umową Generalną między NRA a PZU SA i TUIR Warta SA, proces ten przebiega automatycznie i jeśli adwokat nie zdecyduje o zmianie sumy ubezpieczenia, polisa jest wznawiana na tych samych warunkach co w mijającym roku ubezpieczeniowym.
Adwokaci, którzy jednak chcą dokonać zmian w polisie zawodowej, powinni to uwzględnić w wysyłanych przez PZU certyfikatach potwierdzających zawarcie obowiązkowego OC.
- Wysyłka jest realizowana tylko raz w roku, dlatego warto zaktualizować dane, ponieważ certyfikat będzie służył przez następne 12 miesięcy - przypomina adwokatura.
Każdy adwokat, który planuje zmienić sumę gwarancyjną ubezpieczenia lub np. zmienić adres prowadzonej działalności, powinien zgłosić to firmie iExpert.pl, odpowiedzialnej za obsługę ubezpieczeń zawartych w Umowie Generalnej do 31 stycznia 2016 r. tj. do dnia, w którym dane muszą zostać przekazane ubezpieczycielowi.
Należy wypełnić deklarację i wysłać skan e-mailem na adres: adwokat@iexpert.pl. Oryginał należy wysłać pocztą do właściwej ORA.