Zakupy w sieci dla coraz większej rzeszy konsumentów to podstawowy sposób na zdobywanie potrzebnych towarów, a coraz częściej i usług. Nie dziwi, że także w ich przypadku zwyczaje zmieniają rosnące ceny wywołane rekordową inflacją.
Z badania SW Research dla operatora Tpay wynika, że wybierając sklep, Polacy znowu zwracają największą uwagę na cenę. To kluczowe kryterium wyboru dla 16 proc. ankietowanych, po 11 proc. wymieniło ważność takich elementów i opinie innych internautów oraz jakość.
Pandemia zachęca
Z badania wynika również, że wielu Polaków przeszło w tryb zakupów online podczas pandemii przez ograniczenia w handlu stacjonarnym, a teraz taka forma zakupów weszła im w nawyk.
– Zakupy Polaków w sieci są coraz bardziej świadome. Sprzedawcy częściej skupiają się na tym, by wyjaśniać klientom, jak przebiegają u nich zakupy, jak można zapłacić czy dokonać zwrotu – mówi Paweł Działak, prezes i współzałożyciel Tpay, operatora płatności online. Z badania wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat 59 proc. Polaków przekonało się, że zakupy w sieci są dużo wygodniejsze niż stacjonarne. 58 proc. częściej kupuje online, z kolei 31 proc. osób, wcześniej sceptycznie nastawionych do zakupów w sieci, dzięki pandemii przekonało się do tej aktywności.