– Polska jest dla Avonu 11. co do wielkości rynkiem w skali światowej. W segmencie sprzedaży bezpośredniej jesteśmy liderem, osiągając 40 proc. udziału w rynku – podkreśla Oksana Zharkova, dyrektor generalna Avon Cosmetics na Polskę, Finlandię i kraje bałtyckie. Zaznacza, że dobre wyniki spółki na polskim rynku, gdzie sprzedaż Avonu rośnie szybciej niż obroty całej branży kosmetycznej, oraz optymistyczne perspektywy rozwoju w najbliższych latach sprawiły, że właśnie u nas amerykański koncern kosmetyczny uruchomi swój nowy projekt – stacjonarne sklepy Avon Studio.
Pierwszy pilotażowy zostanie otwarty w piątek w warszawskich Złotych Tarasach. – Od jego wyników będzie zależała dalsza ekspansja Avon Studio w Polsce i na świecie – przyznaje Katarzyna Szczepańska, dyrektor ds. rozwoju salonów firmowych Avon.
Zaznacza, że firma nie zamierza rezygnować ze sprzedaży bezpośredniej ani, tym bardziej, szkodzić interesom konsultantek. Na całym świecie jest ich ok. 6 mln, w Polsce zaś, gdzie Avon działa od 22 lat, produkty firmy sprzedaje kilkaset tysięcy konsultantek. Spółka nie podaje ich dokładnej liczby ani swoich wyników finansowych, ale na podstawie danych o całej sprzedaży bezpośredniej w kraju (2,8 mld zł w 2013 r.) można oszacować roczne przychody Avon Cosmetics Polska na ponad 1,1 mld zł.
Katarzyna Szczepańska podkreśla, że konsultantki są mocno zaangażowane w projekt Avon Studio. To głównie one będą obsługiwały klientów sklepu i będą mogły zapraszać tam własne klientki, zarabiając na ich zakupach jak dotychczas.
– Avon Studio to szansa na rozwój biznesu w dużych miastach, gdzie klienci oczekują szybkiego dostępu do produktów i możliwości testowania ich na miejscu – dodaje szefowa projektu Avon Studio.