Avon otwiera piewszy stacjonarny sklep

Potentat bezpośredniej sprzedaży kosmetyków od Polski zaczyna swój plan rozwoju firmowych salonów.

Publikacja: 05.12.2014 10:32

Potentat bezpośredniej sprzedaży kosmetyków ?od Polski zaczyna swój ?plan rozwoju firmowych salonów.

Potentat bezpośredniej sprzedaży kosmetyków ?od Polski zaczyna swój ?plan rozwoju firmowych salonów.

Foto: Bloomberg

– Polska jest dla Avonu 11. co do wielkości rynkiem w skali światowej. W segmencie sprzedaży bezpośredniej jesteśmy liderem, osiągając 40 proc. udziału w rynku – podkreśla  Oksana Zharkova, dyrektor generalna Avon Cosmetics na Polskę, Finlandię i kraje bałtyckie. Zaznacza, że dobre wyniki spółki na polskim rynku, gdzie sprzedaż Avonu rośnie szybciej niż obroty całej branży kosmetycznej, oraz optymistyczne perspektywy rozwoju w najbliższych latach sprawiły, że właśnie u nas amerykański koncern kosmetyczny uruchomi swój  nowy projekt – stacjonarne sklepy Avon Studio.

Pierwszy pilotażowy  zostanie otwarty w piątek w warszawskich Złotych Tarasach. – Od jego wyników będzie zależała dalsza ekspansja Avon Studio w Polsce i na świecie – przyznaje Katarzyna Szczepańska, dyrektor ds. rozwoju salonów firmowych Avon.

Zaznacza, że firma nie zamierza rezygnować ze sprzedaży bezpośredniej ani, tym bardziej, szkodzić interesom konsultantek. Na całym świecie jest ich ok. 6 mln, w Polsce zaś, gdzie Avon działa od 22 lat, produkty firmy sprzedaje kilkaset tysięcy konsultantek. Spółka nie podaje ich dokładnej liczby ani swoich wyników finansowych, ale na podstawie danych o całej sprzedaży bezpośredniej w kraju (2,8 mld zł w 2013 r.) można oszacować roczne przychody Avon Cosmetics Polska na ponad 1,1 mld zł.

Katarzyna Szczepańska podkreśla, że konsultantki są mocno zaangażowane w projekt Avon Studio. To głównie one będą obsługiwały klientów sklepu i będą mogły zapraszać tam własne klientki, zarabiając na ich zakupach jak dotychczas.

– Avon Studio to szansa na rozwój biznesu w dużych miastach, gdzie klienci oczekują szybkiego dostępu do produktów i możliwości testowania ich na miejscu – dodaje szefowa projektu Avon Studio.

Z tegorocznych badań zamówionych przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej wynika, że choć w tym kanale dystrybucji nadal najczęściej kupujemy kosmetyki, to ich udział systematycznie spada, co pewnie jest m.in. skutkiem ekspansji drogerii.

– Polska jest dla Avonu 11. co do wielkości rynkiem w skali światowej. W segmencie sprzedaży bezpośredniej jesteśmy liderem, osiągając 40 proc. udziału w rynku – podkreśla  Oksana Zharkova, dyrektor generalna Avon Cosmetics na Polskę, Finlandię i kraje bałtyckie. Zaznacza, że dobre wyniki spółki na polskim rynku, gdzie sprzedaż Avonu rośnie szybciej niż obroty całej branży kosmetycznej, oraz optymistyczne perspektywy rozwoju w najbliższych latach sprawiły, że właśnie u nas amerykański koncern kosmetyczny uruchomi swój  nowy projekt – stacjonarne sklepy Avon Studio.

Handel
Roy Perticucci, prezes Allegro: Nie traktuję konkurencji jako zagrożenia
Handel
Allegro podało wyniki i prognozy. Akcje tanieją
Handel
Założyciel CCC pokieruje Modivo
Handel
Słynny producent plastikowych pojemników złoży wniosek o upadłość
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Handel
Brytyjskie kontrole warzyw i owoców z Unii nie tak prędko