Bank Pocztowy przyjął w środę nową strategię na lata 2023-2026 pod hasłem „Bank blisko Ciebie i Twoich potrzeb”. Celem jest przede wszystkim wzrost liczby aktywnych klientów, utrzymanie wysokiej dochodowość i niskich kosztów ryzyka oraz szybka akumulację kapitału dla zbudowania dodatkowych buforów strategicznych dla podstawowych wskaźników regulacyjnych adekwatności kapitałowej.
Rozwój usług dla e-commerce
W horyzoncie 2023-2026 strategicznymi obszarami działania banku ma być finansowanie konsumpcyjne i usługi finansowe dla klienta detalicznego, obsługa masowych rozliczeń we współpracy z Pocztą Polską, rozwój usług finansowych dla e-commerce oraz usługi finansowe dla mieszkalnictwa.
Strategia koncentruje się w szczególności na bezpieczeństwie klientów i banku, rozumianym głównie jako przewidywalnym profilu ryzyka oraz samowystarczalności kapitałowej. Zapowiada też modernizację kluczowych systemów oraz cyfryzację procesów i większy nacisk na ESG.
Czytaj więcej
Większość banków uniwersalnych deklaruje przystąpienie do rządowego programu „Pierwsze mieszkanie”. Część jednak ruszy z pewnym poślizgiem.
100 mln zł zysku rocznie
- Nowa strategia wyraża nasze ambicje, ale także realne możliwości rozwoju z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań rynkowych – ocenia cytowany w komunikacie prasowym Jakub Słupiński, prezes Banku Pocztowego.