– Dotąd zasady reklamy były uregulowane w szczątkowy sposób. Teraz stworzyliśmy precyzyjne zasady w ramach odrębnego aktu prawa samorządowego, w którym wskazujemy, w jakich sytuacjach rzecznik patentowy może informować i reklamować swoje usługi. A będzie mógł to robić, gdy powyższe będzie zgodne z prawem i dobrymi obyczajami. Reklama będzie musiała być również obiektywna, uczciwa, zawierać prawdziwe dane, czy być sformułowana z poszanowaniem tajemnicy zawodowej – wylicza Paweł Kurcman, wiceprezes Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Zabroniona będzie reklama porównawcza oraz taka, która zawiera elementy dyskryminujące ze względu na rasę, religię, narodowość czy płeć. Reklama nie będzie mogła wykorzystywać braku wiedzy lub doświadczenia odbiorców ani zawierać treści nieetycznych.
Czytaj też: Kolejna grupa prawników chce założyć togi
– Niedozwolona będzie również reklama zawierająca informacje o reprezentowanych klientach – chyba że ci wyrażą na powyższe zgodę. Istotną kwestią jest również to, by reklama odbywała się z poszanowaniem zasad uczciwej konkurencji. Rzecznik patentowy nie powinien więc reklamować się w taki sposób, że on czy jego kancelaria jest najlepsza w danym obszarze własności intelektualnej, jeśli nie będzie w stanie wykazać, że tak rzeczywiście jest – wyjaśnia prezes Kurcman.
Temat reklamowania swoich usług od dawna jest przedmiotem dyskusji nie tylko w samorządzie rzeczników patentowych. O takich możliwościach od dawna mówią adwokaci czy radcowie prawni. Dotąd jednak ich samorządy nie przygotowały tak klarownych regulacji jak rzecznicy.