Wyborowa już nie tylko z żyta

Pernod Ricard wierzy w siłę rynkową czystej. Dlatego rozszerzy ofertę trunków pod swoją flagową marką. Celem jest wzrost wartości sprzedaży.

Publikacja: 30.08.2015 22:00

Wyborowa Pernod Ricard wierzy w siłę rynkową czystej. Dlatego rozszerzy ofertę trunków pod Wyborową,

Wyborowa Pernod Ricard wierzy w siłę rynkową czystej. Dlatego rozszerzy ofertę trunków pod Wyborową, czyli swoją flagową marką. Celem Pernod Ricard jest wzrost wartości sprzedaży.

Foto: 123RF

Duży wzrost podatku akcyzowego rozregulował rynek wódki w Polsce i doprowadził do spadku jej sprzedaży oraz zamieszania cenowego – mówi „Rzeczpospolitej" Eric Benoist, prezes spółki Wyborowa Pernod Ricard. - Jednak od trzech miesięcy widać na nim oznaki ożywienia. Duży wpływ mają na to działania producentów. Wyborowa Pernod Ricard skupia się na tym żeby zwiększyć zainteresowanie kategorią wódki i podnieść jej atrakcyjność w oczach konsumentów.

W ostatnim czasie polski rynek zalewały głównie nowe tzw. wódki smakowe. Swój udział miała w tym także Wyborowa Pernod Ricard. Teraz powraca do tradycji, czyli wódki czystej. Kilka miesięcy temu wprowadził nową markę Ostoya z pszenicy. Kolejne tygodnie będą należały do Wyborowej. Niedawno ta flagowa marka firmy zyskała nową butelkę. Na tym jednak nie koniec.

Powrót do korzeni

– Chcemy podkreślić polskie korzenie i wysoką jakość Wyborowej. Bardziej niż do tej pory będziemy też podkreślać jej walory smakowe – zapowiada Eric Benoist.

Dlatego w przyszłym miesiącu, w pierwszej kolejności w sieciach handlowych, do wódki Wyborowej tradycyjnie wytwarzane z żyta dołączą limitowane edycje wódki z innych polskich zbóż. Których? Eric Benoist tego nie zdradza.

Zgodnie z definicją polskiej wódki z 2013 roku można wytwarzać ją z ziemniaków albo tradycyjnych zbóż tj. żyta, pszenicy, jęczmienia, owsa lub pszenżyta, pochodzących ze zbiorów w naszym kraju.

Zdaniem Erica Benoist rynek wódki czystej, choć już dojrzały, ma nadal spory potencjał. Szczególnie w przypadku produktów premium i super premium o rodzimych korzeniach.

– W tych kategoriach jest jeszcze wiele miejsca na nowe produkty – uważa prezes Wyborowa Pernod Ricard. - W przypadku produktów z niższej i średniej półki cenowej czeka nas natomiast duża konkurencja, głównie między istniejącymi markami.

Wyborowa Pernod Ricard liczy na to, że nowe produkty przełożą się nie tylko na wzrost jej sprzedaży liczonej w litrach, ale przede wszystkim na większe przychody.

Whisky i rum zyskają

– W zgodzie z naszą strategią premiumizacji ważniejsza dla nas wartość sprzedaży niż jej wielkość - zaznacza Eric Benoist. – Nie zamierzamy podejmować jakichś nierozważnych ruchów cenowych tylko po to, aby zwiększyć nasze udziały rynkowe.

Według prezesa Wyborowa Pernod Ricard w najbliższym roku możliwy jest niewielki wzrost sprzedaży wódki w Polsce. - Wódka jest dla nas ważna, ale nie zamierzamy się koncentrować wyłącznie na niej. Ważnym filarem naszej działalności jest whisky, której sprzedaż nadal dynamicznie rośnie w Polsce w Polsce. Spodziewamy się także wzrostu popularności rumu i wina – mówi Eric Benoist.

Wyborowa Pernod Ricard podaje za firmą badawczą Nielsen, że od lipca 2014 roku do czerwca 2015 roku wielkość sprzedaży wódki czystej zmalała rok do roku o 4,8 proc. Wartościowo była o 0,2 proc. wyższa.

W tym samym czasie wielkość zakupów whisky urosła o 11,3 proc., a wydatki na nią poszły w górę o 15,9 proc. Sprzedaż ilościowa win zwiększyła się o 6,2 proc., a wartościowa o 6,5 proc.

Duży wzrost podatku akcyzowego rozregulował rynek wódki w Polsce i doprowadził do spadku jej sprzedaży oraz zamieszania cenowego – mówi „Rzeczpospolitej" Eric Benoist, prezes spółki Wyborowa Pernod Ricard. - Jednak od trzech miesięcy widać na nim oznaki ożywienia. Duży wpływ mają na to działania producentów. Wyborowa Pernod Ricard skupia się na tym żeby zwiększyć zainteresowanie kategorią wódki i podnieść jej atrakcyjność w oczach konsumentów.

Pozostało 86% artykułu
Przemysł spożywczy
Otmuchów wrócił do działalności, pod Wrocławiem czekają na falę
Przemysł spożywczy
Polscy producenci wysyłają żywność i napoje powodzianom. Woda zamiast oranżady
Przemysł spożywczy
Żabka wycofuje jeden z napojów i ostrzega klientów. Możliwe kawałki szkła
Przemysł spożywczy
Śniadanie drożeje. Masło w górę, jajek mało, następny może być chleb
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Przemysł spożywczy
Kimchi ofiarą zmian klimatu