Trudno byłoby wymienić, czym w swoim zawodowym życiu zajmują się absolwenci Uniwersytetu Warszawskiego. Tylko przykładowo część z nich pozostaje na uczelni, rozwijając swoje zainteresowania naukowe. Niektórzy wychodzą z niej i idą przekazywać swoją wiedzę dalej: od przedszkoli, przez podstawówki, po licea. Inni znajdują pracę w kancelariach, szeroko rozumianych mediach, rozrywce, inni w urzędach, korporacjach lub małych rodzinnych przedsiębiorstwach. Wreszcie jest cała grupa studentów i absolwentów zaangażowanych w prowadzenie własnej firmy.
I właśnie do takich osób skierowany jest, organizowany już po raz trzeci, konkurs: Przedsiębiorca Roku Uniwersytetu Warszawskiego. Kto dokładnie może się zgłaszać? Zgodnie z nazwą wszyscy studenci i absolwenci UW. W ten sposób władze uczelni chcą docenić tych wszystkich, którzy tworzą innowacje, zakładają i rozwijają nowe przedsiębiorstwa oraz działają na rzecz gospodarki i społeczeństwa. Udział w konkursie wiąże się bowiem z możliwością wypromowania firmy, pokazania jej w nowym środowisku, odświeżenia, jak i nawiązania nowych kontaktów.
Konkurs podzielony jest na kilka kategorii. I tak, firmę można zgłosić do:
- Master of Business – przedsiębiorstwo założone przez studenta lub absolwenta, które osiągnęło sukces i funkcjonuje na rynku minimum 5 lat,
- Start-up Roku Uniwersytetu Warszawskiego - przynajmniej jeden z założycieli start-upu jest studentem lub absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego. Do konkursu mogą zostać zgłoszone wyłącznie start-upy, które istnieją na rynku nie mniej niż rok i nie więcej niż cztery lata,