Viaplay, szwedzka firma znana w Polsce z platformy streamingowej z programami sportowymi i filmami, w 2023 r. straciła ponad 800 tys. subskrybentów — wynika ze sprawozdania firmy opublikowanego dziś.
Co dalej z Viaplay
- W czwartym kwartale poczyniliśmy dalsze postępy w zakresie resetowania działalności. Uzgodniliśmy sprzedaż naszej działalności w Wielkiej Brytanii, wycofujemy się z krajów bałtyckich i Ameryki Północnej i opuścimy Polskę do połowy przyszłego roku - napisał w liście do akcjonariuszy Viaplay Group prezes Jørgen Madsen Lindemann.
Tym samym podtrzymał, że spółka wyjdzie z naszego kraju. Nie podał jednak, w jaki sposób może się to stać.
W 2023 roku Grupa Viaplay zanotowała 18,5 mld zł koron szwedzkich (SEK) przychodu (około 7,2 mld zł), czyli o ponad 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Ale – za sprawą odpisów wartości posiadanych praw sportowych i programowych w trakcie przygotowań do wyjścia z kolejnych rynków – miała ponad 10 mld SEK straty operacyjnej (3,9 mld zł) oraz 9,7 mld SEK straty netto (3,8 mld zł).
Sama platforma Viaplay powiększyła przychody o 37 proc. do 9,5 mld SEK. Gros tej kwoty przyniosły kraje nordyckie, na których szwedzka firma chce pozostać.