Z 10 już edycji corocznego badania firmy OC&C na temat postrzegania sprzedawców detalicznych przez konsumentów wynika, że na pozycję lidera po pięciu latach przerwy wróciło Allegro. Kolejnym sprzedawcą pod względem ocen jest Nike, a podium zamyka Rossmann, który był liderem zestawienia ogólnego trzy lata temu. W czołówce są jeszcze takie firmy jak Lidl, 4F, Ikea, Hebe czy Empik i taki zestaw jeśli chodzi o pierwszą dziesiątce pozostaje podobny w kolejnych edycjach.
Wśród sklepów spożywczych najlepszą opinią cieszy się Lidl, za nim Kaufland i Biedronka. W kategorii detalicznych sklepów niespożywczych wygrywa Action przed Pepco i Dealz, a wśród odzieży i obuwia z kolei eobuwie.pl przed Reserved i Zarą. Wśród drogerii za Rossmannem są Hebe i Sephora.
Czytaj więcej
Ponad 80 proc. Polaków zamierza oszczędzać na przedświątecznych zakupach spożywczych. Na święta Polacy przeważnie wydadzą na osobę od 100 do 200 zł na zakupy art. spożywczych.
Autorzy badania podkreślają, że sposób kupowania jednak się zmienia, co stawia sprzedawców przed nowymi wyzwaniami. - Klienci nie zmieniają wszystkich nawyków, ale widać wyraźnie, że teraz dokonują ostrzejszej selekcji – mówi Marek Zdziech, partner OC&C Strategy Consultants . - Widać też polaryzację pomiędzy tym, co dla klientów priorytetowe i cenne, a tym co tylko funkcjonalnie niezbędne. Kluczowe pytanie dla sieci handlowych brzmi, jak obecnie znaleźć się wśród priorytetowych i cennych potrzeb zakupowych konsumentów – dodaje.
więcej w jutrzejszym wydaniu "Rzeczpospolitej" i na rp.pl